Connect with us
Advertisement

Actualitate

SML Alba | REZULTATELE AUTOPSIEI pilotului Adrian Iovan și a studentei Aurelia Ion, decedați în accidentul aviatic din Apuseni

Publicat

Corpurile neînsuflețite ale pilotului Adrian Iovan, în vârstă de 54 de ani și studentei Aurelia Ion, în vârstă de 23 de ani, au fost aduse marți dimineață la Alba Iulia, la Serviciul de Medicină Legală al Spitalului Județean de Urgență, pentru efectuarea autopsiei.

Vedeți și:

VIDEO de la înălțime, din locul ACCIDENTULUI AVIATIC din Apuseni: Ce au văzut pasagerii în momentul în care s-au prăbușit


Potrivit șefului Serviciului de Medicină Legală Alba, dr. Gheorghe Vieru, până la ora 12.20 a fost efectuat examenul extern al celor două corpuri, iar până la ora 14.00 a fost efectuată autopsia.

Din primele concluzii, cei doi (pilotul şi tânăra studentă) ar fi supraviețuit impactului avionului cu solul. Iovan ar fi avut hemoragie internă, a suferit un șoc traumatic combinat cu șoc hipotermic, traumatisme și fracturi la mâini și coaste. Studenta a decedat din cauza hipotermiei, asociată cu tulburări de dinamică respiratorie cauzată de un traumatism și compresiunea toracică prelungită, mai o presiune pe torace care o împiedica să respire.

Reamintim că salvatorii au găsit-o pe tânără în stop cardio-respirator, cu traumatisme craniene, fracturi la membre, la bazin, la coloana cervicală, cu temperatura corpului de 18 grade. Timp de aproximativ o oră, pe toată durata intervenţiei de coborâre a celorlalte cinci victime, s-a încercat resuscitarea tinerei însă manevrele au eșuat.

Potrivit MApN, tânăra care și-a pierdut viața, sublocotenentul Aurelia Ion, era ofițer-student în anul V la Institutul Medico-Militar din București. Aurelia Ion, în vârstă de 23 de ani, efectua un stagiu de pregătire la Spitalul Fundeni. De-a lungul studiilor, tânăra s-a implicat voluntar în numeroase activități pe linie medicală.

În cursul zilei de marți, trupul Aureliei Ion a fost transportat la București cu un camion al Armatei.

Aurelia Ion, avansată post-mortem la gradul de locotenent

„Sublocotenentul Aurelia Ion va fi avansată post-mortem. Ministrul apărării naţionale, Mircea Duşa, a dispus avansarea post-mortem a sublocotenentului Aurelia Ion la gradul de locotenent. Totodată, ministrul Duşa a dispus ca Aurelia Ion să fie înmormântată cu onoruri militare”, a transmis MApN, printr-un comunicat de presă.

Coordonatorul de transplant Victor Zota a spus că tânăra mai participase la prelevări de organe, făcea voluntariat și „era dedicată meseriei cum rar găsești”.

„Era studentă în stagiu la Fundeni, nu făcea parte din echipa de prelevare. Decizia ca aceasta să meargă la Oradea aparține șefului echipei, respectiv doctorul Zamfir. Doctorul Pivniceru, de la Spitalul Sfânta Maria, a vrut să meargă să participe la prelevarea de organe întrucât unitatea sanitară din care face parte a fost acreditată pentru transplant, doctorul Calu face, de asemenea, un curs de perfecționare, chiar dacă lucrează la un spital unde nu se face transplant, iar doctorul Ianceu se pregătește să facă prelevare la spitalul din Oradea”, a spus profesorul Irinel Popescu, șeful Clinicii de Chirurgie Digestivă și Transplant Hepatic de la Institutul Fundeni. Managerul Institutului Clinic Fundeni, dr. Carmen Orban, a spus că studenta era dornică să învețe și s-a oferit ca voluntar să facă parte din echipă.

Primele declaraţii după accidentul aviatic ale medicului Radu Zamfir: Avionul a pierdut un motor

Medicul Radu Zamfir a declarat, marţi după-amiază, în conferinţă de presă la spitalul Fundeni din Bucureşti că avionul a pierdut un motor. Aflat încă în stare de şoc, a descris cum s-a întâmplat accidentul.

A apărut o zonă cu ceaţă, avionul a givrat, a pierdut înălţime, a pierdut un motor, am văzut copacii de aproape, după care ne-am recules de la faţa locului, care mai traumatizaţi, care mai prinşi, a durat ceva până am fost găsiţi, ne-am descurcat cum am putut, am încercat să-i ajutăm pe toţi. Am acordat ajutor celor cărora era de acordat ajutor.

Domnul Iovan era iniţial prins între fiare, am încercat să-l descarcerez, nu am reuşit, ulterior devenind conştient, părea conştient. Datorită lui suntem în viaţă.

Când am văzut copacii îndeaproape, am realizat că o să ne prăbuşim.

Am încercat să-i ajut pe ceilalţi, extrăgându-i din avion şi acordându-le ajutor cu mijloacele pe care le aveam acolo.

Toată lumea şi-a dat silinţa să facă ce s-a putut. Am sunat la 112 , apoi am fost sunat de alţii implicaţi în operaţiunea de salvare, am încercat să transmit coordonatele. Ne-a găsit un pădurar, apoi a ajuns şi SMURD-ul.

Nu se putea ajunge decât cu piciorul acolo. Eu am mers susţinut de cineva.

Am încercat să o rescuscitez (pe Aurelia Ion – n.r.), nu părea conştientă….

Eu m-am considerat mai puţin vătămat. Am folosit ce aveam, pături, ca să-i încălzim pe ceilalţi.

Eram poziţionaţi în avion în funcţie de centraj.

Ironia sorţii, purtam un costum de motocicletă, cu care am venit (la aeroport – n.r.).

Mi s-a părut că a trecut o jumătate de oră, nu şase ore (după prăbuşirea accidentului şi până la găsirea lor de către salvatori – n.r.)

Pilotul Adrian Iovan m-a rugat să-l scot din avion. Mi-e greu să spun dacă Adrian Iovan ar fi putut fi salvat.”

Salvamontist: Localnicii care au găsit avionul au păzit trupul pilotului Adrian Iovan să nu fie sfâşiat de animale

Mircea Petrescu, unul din salvamontiştii din Ştei ajunşi la grupurile de localnici care au găsit supravieţuitorii accidentului aviatic, povesteşte că o parte dintre aceştia au rămas, după evacuarea răniţilor, lângă epavă, pentru a păzi trupul pilotului pentru a nu fi sfâşiat de animalele sălbatice.

Mircea Petrescu, unul dintre cei cinci salvatori montani din Ştei, care activează în Salvamont Bihor şi care au participat la operaţiunile de găsire a victimelor accidentului aviatic produs în Munţii Apuseni, a povestit, marţi, corespondentului MEDIAFAX, cum au decurs acţiunile de căutare.

„Am fost alarmaţi, nu ştiu la ce oră, că nu m-am uitat deloc la ceas până azi-dimineaţă, când m-am culcat, de la Dispeceratul Salvamont din Oradea, că a avut loc un accident aviatic la noi în zonă. Am plecat în câteva minute cu încă trei colegi din Ştei şi ne-am întâlnit cu ceilalţi doi colegi din patrula permanentă din Vârtop (sat la limita dintre judeţele Bihor şi Alba – n.r.) în Pasul Ursoaia, între comuna Horea din judeţul Alba şi comuna Poiana Horii din judeţul Cluj, unde era un comandament de criză gestionat de un colonel de la ISU din Alba. La sugestia mea, localnicii, salvamontiştii şi pompierii ne-am împărţit în trei grupuri. Pentru că nişte localnici au zis că au văzut un avion mic şi care mergea jos deasupra Vârfului Petreasa, pe care îl cunoşteam, eu am mers acolo cu câţiva localnici, cu trei colegi salvamontişti şi cu doi medici de la SMURD. Alt grup a mers spre Poiana Mărăşoaia şi ultimul spre Poiana Horii”, a relatat salvamontistul Mircea Petrescu.

Potrivit acestuia, grupul care se îndrepta spre Vârful Petreasa a ajuns într-un loc numit Dealul Cochii, unde s-a întâlnit cu un alt grup de salvamontişti, din Mărgău (judeţul Cluj)

„Când am ajuns pe Dealul Cochii, un localnic ne-a spus că unul dintre ei a găsit avionul. Prin telefon am primit confirmarea de la un coleg şi am mers spre Dealul Petreasa, unde ni s-a spus că era avionul. Am avut noroc că pe drum ne-am întâlnit cu un grup de băieţi cu maşini de teren şi ne-au dus ei spre locul unde era avionul, că zăpada era groasă peste tot, între 20 şi 40 de centimetri, dar în unele locuri şi mai mare. Ei ne-au dus cu maşinile până la vreun kilometru de locul unde era avionul”, a afirmat Mircea Petrescu.

Salvamontistul a spus că întregul grup de localnici, salvatori montani şi pompieri a pornit spre locul unde se afla avionul „mergând pe urmele localnicilor care l-au găsit”, iar în acest timp s-au mai întâlnit cu alte două persoane cu două maşini de teren.

„În timp ce vorbeam cu ei, au venit spre noi patru localnici care transportau pe o pătură o persoană rănită. Era tânăra de 23 de ani în stop respirator. Alături, pe picioarele lui, mai venea un doctor dintre cei patru care au fost în avion”, a povestit el.

Petrescu a afirmat că proprietarul uneia din cele două maşini de teren a rabatat scaunele autoturismului, iar tânăra rănită a fost întinsă în vehicul.

„Au început să-i facă masaj cardio-respirator cei de la SMURD, i-au făcut masaj 45 de minute fără încetare, până au predat-o unei ambulanţe, în sat”, a spus salvamontistul.

Bărbatul a relatat că, împreună cu câţiva localnici, s-a îndreptat apoi spre locul unde era avionul, iar pe drum spre acest loc s-au întâlnit cu alt grup, care îl transporta pe copilotul aparatului, care avea picioarele rupte.

„Veneau spre noi şi pe o pătură îl aduceau pe copilot, care avea amândouă picioarele rupte. În acelaşi grup erau şi ceilalţi trei medici din avion, care veneau pe picioarele lor, deşi se vedea că sunt răniţi şi erau cu urme de sânge”, a adăugat el.

Grupul în care se afla Petrescu a continuat drumul spre epava avionului.

„Când am ajuns acolo, am văzut că pilotul era prins în fiare. I-am luat pulsul, dar era mort, rece şi înţepenit, în rigor mortis. Am sunat imediat la doctorul Hadrian Borcea (fostul şef al UPU-SMURD Bihor, acum directorul adjunct al Spitalului Judeţean din Oradea – n.r.) şi i-am raportat situaţia. Ne-am pregătit să plecăm de acolo, pentru că rolul nostru se terminase, iar localnicii care erau acolo ne-au cerut să rămânem la faţa locului, lângă epavă, să păzim trupul pilotului, să nu-l sfâşie animalele sălbatice până ajungeau şi autorităţile. După vreo jumătate de oră au ajuns şi jandarmii. Noi am plecat”, a relatat salvamontistul din Ştei.

Potrivit acestuia, când salvatorii montani au ajuns din nou în punctul unde se aflau răniţii, la faţa locului se aflau jandarmi şi pompieri sosiţi cu autovehicule Unimog, iar cele două maşini de teren se pregăteau să ducă doi dintre supravieţuitori spre sat, unde erau aşteptaţi de ambulanţe pentru a fi transportaţi la Cluj.

„Noi am mers cu jeep-urile, în faţa noastră mergea un Unimog, până în centrul satului, unde am predat răniţii. A fost o noapte grea şi pe care n-o s-o uităm niciodată”, a încheiat Petrescu

Citiți și:

FOTO: Accident aviatic în Apuseni: Un avion cu șapte pasageri a căzut între Alba şi Cluj. Au fost găsiți după 6 ore. Pilotul și o tânără au decedat

 

ACCIDENTUL aviatic din APUSENI: Copilotul spune că avionul s-a apropiat prea mult de sol, într-o manevră de degivrare

 

Accidentul aviatic din Apuseni: COORDONATE GREȘITE transmise salvatorilor. Corpurile decedaţilor, examinate de legiştii din Alba

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. corne

    marți, 21.01.2014 at 16:04

    toata lumea se intreaba cum de nimeni din tara asta nu au putut sa ii localizeze pe saracii oameni blocati acolo….. sri-ul isi face treaba doar in cazuri banale? aveau 4 telefoane functionale din cate am inteles eu, care a fost problema? eu cred ca drumul pana la locul accidentului a fost greu.. dar oamenii ai poate supravietuiau daca i-ar fi gasit mai repede 😐 tot respectul pentru acel pilot minunat care incercand sa salveze alte vieti si-a pierduto pe a lui, oricum a salvat alte 5 si ar trebui sa fie incoronat postmortem ca „erou de sacrificiu” pentru faptele sale si la fel si studenta care din nefericire nu a putut rezista si si-a pierdut viata si ea incercand sa salveze pe altii, restul care azi mai traiesc eu cred ca ei simt ca s-ar fi nascut a2a oara si sa nu le fie teama sa se urce in avion pentru cazuri asemanatoare pentru ca cineva acolo sus ii iubeste!

  2. Marian

    miercuri, 22.01.2014 at 19:12

    adrian-iovan si Aurelia aveau tot dreptul la viata, aveau tot dreptul sa fie gasiti si recuperati in timp util. In conditiile in care telefoanele mobile functionau, mai mult supravietuitorii au apelat 112 si au cerut ajutorul in mod constant, nu pot intelege de ce s-a actionat atat de tarziu.

  3. Bila

    sâmbătă, 25.01.2014 at 23:10

    mai o presiune pe torace care o împiedica să respire.

    NIMENI NU STIE EXACT mai intai declarau pe realitatea ca ceva ii apasa pe torace.ce ceva,nui autopsie?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement