Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE: Ședință ordinară la Consiliul Local Alba Iulia. Cursuri gratuite de înot, colectare selectivă deşeuri şi Parcul Sărbătorilor de Iarnă


Publicat

sedinta cl alba iulia 23 iunie 2016_1Ultima zi din luna octombrie i-a adus la aceeași masă pe consilierii locali ai municipiului Alba Iulia, care au avut de votat, în ședință ordinară, 29 de proiecte de hotărâre. Printre acestea s-au aflat alocarea unei sume de bani din bugetul local pe 2016 pentru Parohia Română Unită cu Roma Greco Catolică, acceptarea unor donații, premierea unor sportivi din Alba, proiectul „Educație și sănătate prin înot”, amplasarea unei machete de orientare pentru turişti în zona Obelisc, aprobarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, protocol de colaborare cu Ministerul Culturii şi colectarea selectivă a deşeurilor, taxele pentru Parcul Sărbătorilor de Iarnă, dar şi aprobarea regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Consultativ pe probleme de Tineret.

Şedința s-a desfăşurat luni, 31 octombrie, de la ora 13.00.

UPDATE: Consilierii locali au aprobat 27 din cele 29 de proiecte de pe ordinea de zi. Au fost respinse proiectele iniţiate de consilierul local Mircea Trifu, prin care e propunea premierea unor sportivi şi funcţionarea Consiliului Consultativ pe probleme de Tineret. De asemenea, au mai aprobat două proiecte suplimentare, referitoare la închirierea canalizaţiei subterane a oraşului, respectiv actualizarea denumirii și a datelor de identificare ale unui canal colector.

Ordinea de zi:

1. Rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al municipiului Alba Iulia, pe anul 2016 – APROBAT

2. Execuţia bugetului general de venituri şi cheltuieli pe trimestrul III anul 2016 al Municipiului Alba Iulia – APROBAT

3. Modificarea anexei la Hotărârii nr. 6/2016 a Consiliului local privind aprobarea utilizării sumelor din excedentul bugetului local din anii precedenți ca sursa de finanțare a cheltuielilor secțiunii de dezvoltare în anul 2016 cu modificările și completările ulterioare – APROBAT

4. Modificarea anexei Hotărârii nr. 202/2016 a Consiliului local privind documentaţia tehnico-economică, faza DALI pentru obiectivul de investiţii “Reabilitare canal colector Hc 762 – Miceşti, Alba Iulia” – APROBAT

5. Aprobarea documentației tehnico-economice – faza SF pentru obiectivul: Amplasare machetă – ”Amprenta Cetății pe traseul porților în zona Obelisc Alba Iulia– APROBAT

Vezi şi O plachetă din bronz cu amprenta Cetăţii Alba Carolina va fi amplasată şi în zona Obelisc. Instrument de orientare pentru turişti

6. Însușirea investițiilor/achizițiilor realizate din fonduri IID și darea în concesiune către SC Apă CTTA SA Alba – Operatorul rețelelor de apă și canalizare din municipiul Alba Iulia – APROBAT

7. Deplasarea unei delegații oficiale a municipiului Alba Iulia la Barcelona (Spania), în perioada 13-19 noiembrie 2016 – APROBAT

8. Aprobarea proiectului ”Educație și sănătate prin înot– APROBAT

Citeşte şi Copiii din clasele I din Alba Iulia au acces gratuit la ore de înot, la Bazinul Olimpic. Proiect iniţiat de Primărie

9. Alocarea unei sume de bani din bugetul local pe 2016 pentru Parohia Română Unită cu Roma Greco Catolică, Alba Iulia I – APROBAT

10. Susținerea financiară a Centrului educațional de zi ”Sfântul Nicolae” al Asociației Filantropia Ortodoxă Alba Iulia pentru perioada 1.11.2016 – 31.10.2017 – APROBAT

11. Implementarea sistemului de colectare separată pe patru fracții: hârtie, mase plastice, metale și sticlă – APROBAT

12. Aprobarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Alba Iulia – APROBAT

Vezi Parcări subterane, străzi cu sens unic, reţea de piste pentru biciclişti. Planurile Primăriei Alba Iulia până în 2030

13. Participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului ”Rețea de implementare a strategiilor privind valorificarea patrimoniului în orașe europene mici și mijlocii”, INT-HERIT (”INT-HERIT. Implementation Network of Heritage Strategies in small and mediumsized European cities”), finanțat prin Programul european URBACT III 2014-2020 – Rețele de implementare – APROBAT

14. Participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului SUITS – Integrated Transport Systems: Transferable tools for Authorities finanțat
prin programul european HORIZON 2020 – APROBAT

15. Încheierea unui protocol de cooperare între Municipiul Alba Iulia și Ministerul Culturii – APROBAT

16. Participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului Rețea europeană de parteneriate locale pentru ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor (JobTown 2 – A European Network of Local Partnerships for Youth Employment and Opportunity) , finanțat în cadrul programului URBACT III – APROBAT

17. Însușirea „Planului de Acțiuni pentru Energie Durabilă al municipiului Alba Iulia” (P.A.E.D.) – actualizat – APROBAT

18. Aprobarea unor documentatii de urbanism:
Art.1: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Reglementare ansamblu industrial – modificare PUZ –aprobat prin HCL nr. 446/12.2007, Art.18, Alba Iulia, Şoseaua de centură, solicitant SC Delphi Electric SRL”. (APROBAT)
Art.2: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Reglementare stradă şi construire locuinţe individuale, Alba Iulia, str. Haţeg, solicitant Onea Elena şi Toth Gheorghe”. (APROBAT)
Art.3: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Extindere zona mixtă la str. Alessandria, Alba Iulia, str. Alessandria, solicitant Irimie Petru, Irimie Irina”. (APROBAT)
Art.4: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe individuale – modificare reglementări urbanistice aprobate cu HCL 108/2008, la strada Nazareth Illit şi strada Aleea Stejarilor, Alba Iulia, str. Nazareth Illit, nr. 57B, 59, 61, str. Aleea Stejarilor nr. 1,3, solicitant Mirea Iulian Ilie, Mirea Liliana Cerasela, Popa Constantin, Popa Rodica Georgeta, Zaharescu Ştefan, Zaharescu Mihaela Codruţa, Steau Cornel”. (APROBAT)
Art.5: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe individuale, Alba Iulia, str. Valea Devii, solicitant Bălgrădean Maria”. (APROBAT)
Art.6: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Reactualizare PUZ Dealul Furcilor, Alba Iulia, străzile Izvorului, Petuniei şi Crăiţei, solicitant SC Cata & Mary, Clonta Mariana, Paştiu Nistor, Cojocariu Dorin, Schiau Sorin, Berghean Clement, Datcu Ilie”. (APROBAT)
Art.7: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire centrul rezidenţial “Sfântul Nicolae” – modificare PUD aprobat prin HCL nr. 334/10.2015, Art.3, Alba Iulia, str. Sliven, nr. 71, Asociaţia Casa Sf. Nicolae”. (APROBAT)
Art.8: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire şi amenajare spaţiu expoziţional material floricol şi dendrologic Alba Iulia, zona Pârâul Iovului, solicitant SC Bell Flover SRL prin Mărginean Florin”. (RETRAS)
Art.9: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire locuinţe collective şi împrejmuire, Alba Iulia, str. Alessandria, FN, solicitant Mirea Iulian Ilie, Mirea Liliana, Irimie Petru, Irimie Irina”. (APROBAT)
Art.10: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire locuinţe individuale în regim înşiruit, Alba Iulia, str. Buziaş, nr.12-16, solicitant SC Mercur Business SRL”. (APROBAT)
Art.11: Aprobă locaţiile pentru „Amplasare 5 panouri publicitare în Alba Iulia: 1. B-dul Republicii – Bl.30, 2. Str. N. Bălcescu – Bl. D1, Sc.C; 3. B-dul Republicii – zona Selgros; 4. str.  T.Vladimirescu – Liceul Alexandru Domşa, 5. Str. Ferdinand I – La moară, solicitant Municipiul Alba Iulia”. (APROBAT)

19. Încheierea unui act adiţional la contractul de asociere nr.30.210/2007 încheiat între Consiliul Local şi Alba Cons SA – APROBAT

20. Încheierea unui act adițional la contractul de concesiune nr.101.664/2015 încheiat între municipiul Alba Iulia și Preciosa Team SRL – APROBAT

21.Modificarea și completarea Hotărârii nr.234/2016 a Consiliului local cu privire la aprobarea vânzării prin negociere directă a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str. Ștefan cel Mare, nr. 6 – APROBAT

22. Aprobarea taxelor de utilizare temporară a locurilor publice în perioada 1 decembrie 2016 – 1 februarie 2017 pentru amplasarea Parcului Sărbătorilor de Iarnă în municipiul Alba Iulia – APROBAT

23. Înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia și aprobarea vânzării prin negociere directă a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str. Alexandru Ioan Cuza, nr.26 – AMÂNAT

24. Expertiza tehnică efectuată în Dosar nr. 3725/176/2014 aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia – APROBAT

25. Acceptarea donației făcute municipiului Alba Iulia a unui imobil (drum) situat în Alba Iulia, strada Cornel Medrea – APROBAT

26. Acceptarea donației făcute municipiului Alba Iulia a unui imobil (drum) situat în Alba Iulia, strada Nicolae Crețulescu – APROBAT

27. Acceptarea donației făcute municipiului Alba Iulia a unui imobil (drum) situat în Alba Iulia – Oarda de Sus – zona Ghişiţele – APROBAT

28. Înființarea și aprobarea regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Consultativ pe probleme de Tineret – RESPINS

29. Premierea unor sportivi din municipiul Alba Iulia – RESPINS



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

A scăzut câștigul salarial mediu net. Domeniile în care angajații au cele mai mari venituri și situația din instituții publice

Publicat

bani

Câştigul salarial mediu nominal net a scăzut la 3.365 lei în februarie 2021, cu 30 lei (-0,9%) faţă de ianuarie.

Comparativ cu luna similară a anului precedent, a crescut cu 5,1%, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică publicate luni.

În luna februarie 2021, câştigul salarial mediu nominal brut a fost 5.497 lei, cu 52 lei (-0,9%) mai mic decât în luna precedentă.

Valorile cele mai mari ale câştigului salarial mediu nominal net s-au înregistrat în activităţi de servicii în tehnologia informaţiei (inclusiv activităţi de servicii informatice) – 8.047 lei), iar cele mai mici în hoteluri şi restaurante – 1.747 lei.

Indicele câştigului salarial real a fost 101,9% pentru luna februarie 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Indicele câştigului salarial real a fost 98,7% pentru luna februarie 2021 faţă de luna precedentă.

Faţă de luna octombrie 1990, indicele câştigului salarial real a fost 221,4%, cu 2,8 puncte procentuale mai mic faţă de cel înregistrat în luna ianuarie 2021.

În luna februarie 2021, în majoritatea activităţilor din sectorul economic, nivelul câştigului salarial mediu net a scăzut ca urmare a acordării în lunile precedente de prime ocazionale (prime trimestriale, anuale, pentru performanţe deosebite sau al 13-lea salariu), drepturi în natură şi ajutoare băneşti, sume din profitul net şi din alte fonduri (inclusiv bilete de valoare).

De asemenea, scăderile câştigului salarial mediu net au fost cauzate de întreruperi/încetări ale activităţii, de continuarea şomajului tehnic de către anumiţi agenţi economici sau de remunerarea parţială a salariaţilor, de nerealizările de producţie ori încasările mai mici (funcţie de contracte/proiecte), cât şi de angajările de personal cu câştiguri salariale mai mici faţă de medie, din unele activităţi economice.

Cele mai semnificative scăderi ale câştigului salarial mediu net la nivel de secţiuni/diviziuni CAEN Rev.2 s-au înregistrat după cum urmează:

  • cu 26,3% în extracţia petrolului brut şi a gazelor naturale, ca urmare a acordării de prime ocazionale în lunile anterioare;
  • între 6,0% şi 10,0% în fabricarea produselor de cocserie şi a produselor obţinute din prelucrarea ţiţeiului, extracţia minereurilor metalifere, activităţi de servicii anexe extracţiei, depozitare şi activităţi auxiliare pentru transporturi, producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat;
  • între 2,0% şi 5,0% în telecomunicaţii, activităţi de producţie cinematografică, video şi de programe de televiziune, înregistrări audio şi activităţi de editare muzicală (inclusiv activităţi de difuzare şi transmitere de programe), extracţia cărbunelui superior şi inferior, fabricarea autovehiculelor de transport rutier, a remorcilor şi semiremorcilor, transporturi aeriene, activităţi de asigurări, reasigurări şi ale fondurilor de pensii (cu excepţia celor din sistemul public de asigurări sociale), activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice, transporturi terestre şi transporturi prin conducte, activităţi de poştă şi de curier.

Creşterile câştigului salarial mediu net faţă de luna precedentă au fost determinate de acordarea de prime ocazionale (prime anuale ori pentru performanţe deosebite), drepturi în natură şi ajutoare băneşti, sume din profitul net şi din alte fonduri (inclusiv bilete de valoare).

De asemenea, creşterile câştigului salarial mediu net s-au datorat reluării activităţii anumitor agenţi economici, realizărilor de producţie ori încasărilor mai mari (funcţie de contracte/proiecte).

Cele mai semnificative creşteri ale câştigului salarial mediu net la nivel de secţiuni/diviziuni CAEN Rev.2 s-au înregistrat după cum urmează:

  • cu 53,6% în fabricarea produselor din tutun, cu 17,8% în activităţi auxiliare pentru intermedieri financiare, activităţi de asigurare şi fonduri de pensii, respectiv cu 13,0% în fabricarea produselor farmaceutice de bază şi a preparatelor farmaceutice, ca urmare a acordării de prime ocazionale, drepturi în natură şi sume din alte fonduri;
  • între 3,0% şi 6,5% în fabricarea calculatoarelor şi a produselor electronice şi optice, alte activităţi extractive, activităţi de editare, tranzacţii imobiliare;
  • între 1,0% şi 3,0% în silvicultură şi exploatare forestieră (inclusiv pescuit şi acvacultură), industria metalurgică, fabricarea echipamentelor electrice, fabricarea hârtiei şi a produselor din hârtie, activităţi de spectacole, culturale şi recreative, alte activităţi de servicii, tipărirea şi reproducerea pe suporturi a înregistrărilor, fabricarea produselor din cauciuc şi mase plastice.

În sectorul bugetar s-au înregistrat scăderi ale câştigului salarial mediu net faţă de luna precedentă în sănătate şi asistenţă socială (-2,7%), respectiv în învăţământ (-0,3%).

Câştigul salarial mediu net a crescut uşor în administraţia publică (+0,1%) comparativ cu luna precedentă.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Regeneron, amestecul de anticorpi care reduce cu 81% riscul de a face COVID-19 simptomatic

Publicat

Regeneron a dezvoltat o combinație de anticorpi sintetici împotriva COVID-19. 

Amestecul de anticorpi a redus riscul de infecție simptomatică cu coronavirus cu 81% la cei aflați în aceeași casă cu o persoană bolnavă de Covid-19.

„Administrarea subcutanată de casirivimab și imdevimab reduce riscul de infecții simptomatice cu 81% la cei care nu erau infectați când au intrat în cadrul testului clinic”, a transmis Roche.

„Mai mult, persoanele tratate cu casirivimab și imdevimab care totuși au dezvoltat o infecție simptomatică, au ajuns să nu mai aibă simptome după o săptămână, spre deosebire de trei săptămâni, cum a fost cazul celor care au primit placebo”, potrivit Reuters.

Testele clinice au implicat 1.505 voluntari care nu erau infectați cu Sars-Cov-2, dar trăiau în aceeași locuință cu o persoană confirmată cu coronavirus

Acest „cocktail” de anticorpi poate fi deja folosit în Uniunea Europeană și Statele Unite, dar nu ca produs preventiv, ci pentru tratarea pacienților infectați cu coronavirus.

Agenția Europeană pentru Medicamente a anunțat la sfârșitul lunii februarie că a finalizat evaluarea terapiei anti-COVID dezvoltată de compania americană Regeneron.

Aceasta poate fi folosită pentru tratarea pacienților infectați cu coronavirusul în anumite condiții.

„Agenția a concluzionat că respectiva combinație cunoscută sub denumirea REGN-COV2 poate fi folosită pentru tratarea pacienților confirmați cu COVID-19 care nu au nevoie de oxigenare suplimentară și care sunt în pericol să dezvolte forme severe ale COVID-19”, a anunțat EMA într-un comunicat.

EMA afirmă că decizia a fost luată în urma evaluării datelor privind combinația de medicamente casirivimab și imdevimab și că rezultatele preliminare arată că aceasta reduce încărcătura virală (cantitatea de virus din țesuturi) și că a dus la mai puține vizite medicale legate de COVID-19.

În ceea ce privește efectele secundare majoritatea acestora au fost ușoare sau moderate, afirmă agenția.

„Cocktailul” de casirivimab și imdevimab dezvoltat de Regeneron a fost autorizat pentru folosirea de urgență în SUA în noiembrie și a fost administrat fostului președinte american Donald Trump.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Florin Cîțu și Raed Arafat, declarații după tragedia de la Spitalul ”Victor Babeș”, unde trei pacienți au murit

Publicat

Premierul Florin Cîțu și șeful DSU, Raed Arafat, fac declarații, luni seara, în contextul tragediei de la Spitalul ”Victor Babeș” din Capitală, unde trei oameni și-au pierdut viața, în unitatea mobilă ATI, după o defecțiune la instalația de oxigen.

La momentul incidentului, în unitatea mobilă erau internați opt pacienți. Trei au murit și ceilalți cinci au fost transferați la alte locații medicale. Serviciul Omoruri de la Poliția Capitalei a demarat o anchetă, iar primarul Capitalei a sesizat Parchetul.

Vezi și Incident grav la Spitalul ”Victor Babeș”. Trei pacienți de la ATI au decedat după ce instalația de oxigen s-a defectat

Declarații Florin Cîțu:

Trei persoane au decedat. Condoleanțe familiilor

Din ce știm până acum, se pare că este un accident

A început și o anchetă, am vorbit cu ministrul de Interne, i-am cerut ca ancheta să fie cât mai rapidă, transparentă, toți vinovații trebuie să răspundă

Presiunea pe spitale, pe secțiile de terapie intensivă este foarte mare

Campania de vaccinare este singura soluție

De ce am ieșit acum – am văzut că reprezentanții statului fug de comunicare. Cetățenii au nevoie să le explicăm exact ce s-a întâmplat. Nu trebuie să fugim de comunicare

Declarații Raed Arafat

Comunic sub rezerva că situația este sub anchetă. Este ce știm până acum, se poate modifica în urma anchetei

TIR-urile de ATI fabricate să funcționeze în 2 modalități. pe butelii de oxigen și generator propriu, pentru câteva ore. pe o durată mai lungă, se conectează la curent din afara TIR-ului și la sursa de oxigen permanentă, de la spital, care intră în camera tehnică, se conectează la TIR

Acolo există reductoare care controlează presiunea maximă ce intră în TIR. Sunt și la ieșire din stocător și la intrare în TIR

Presiunea nu trebuie să urce peste 5,8

Presiunea a crescut azi la peste 6. Cum, de ce, asta face obiectul anchetei

Ventilatoarele sunt de fabricație americană. Când se depășește 6 se opresc. Asta se pare că s-a întâmplat azi, cu toate ventilatoarele din TIR

Colegii au încercat imediat să ajute bolnavii, între timp au fost trimise și ambulanțe să preia pacienții

Era un reprezemtant al firmei care întreține ventilatoarele, în curte, dar nu a dorit să intre în TIR și să ajute acolo, pentru că erau pacienți cu COVID. A preferat să rămână afară și să dea indicații

Unii pacienți au intrat în stop, erau în stare foarte gravă, 5 pacienți au fost transferați

Compania a verificat ulterior ventilatoarele – în jurul orei 16.25 s-ar fi crescut brusc presiunea peste 6 bari. Am aflat după ora 17.00, s-a ținut legătura cu managera spitalului, SMURD a trimis echipe de sprijin, ulterior am intrat în legătură cu Voiculescu

A fost o problemă de creștere bruscă a presiunii, care a făcut ca aparatele să se oprească

Instalația TIR-ului e făcută de o firmă autorizată, contractată de spital, nu e nimic improvizat

Acest TIR a funcționat luni de zile în Argeș și acum a funcționat fără probleme sâmbătă, duminică și azi

Trebuie văzut dacă a fost eroare umană sau defecțiune tehnică

Întrebări pentru Raed Arafat:

La ora 16.25 a crescut brusc presiunea. Au fost probleme și mai devreme?

Reprezentantul firmei era acolo pentru alt motiv

Pacienții decedați erau în viață când reprezentantul firmei a refuzat să intre?

Nu știu, nu am aceste date, va stabili ancheta

Presiunea a fost monitorizată tot timpul?

În mod normal, da. Din momentul în care era totul reglat, în mod normal nu există motiv de creștere

TIR-urile sunt în garanție și au fost întreținute și verificate o dată la 2-3 luni, de la achiziție. Prin ele au trecut câteva sute de pacienți, 600-700 pacienți

La ce oră ați aflat și la ce oră a fost anunțată Poliția?

În jurul orei 17.20 am aflat că e o problemă, apoi am aflat că există pacienți în stop și mai târziu că sunt pacienți decedați. Nu știu ora exactă la care a fost anunțată Poliția. Am vorbit personal cu dl Gravriș, deja știa

S-a folosit ventilația manuală?

Cu siguranță, clar că au făcut cadrele medicale

La ce oră a fost anunțat Voiculescu?

Dânsul m-a sunat prima dată, după ora 6 și i-am explicat toată situația. Deja era anunțat și noi l-am informat exact

Până la ora 20.00 nimeni nu a răspuns la telefon. Cine e responsabil?

Telefonul meu a sunat din 10 în 10 secunde. Nu am răspuns, pentru că în acel moment rolul nostru e să gestionăm situația de urgență. Răspunsul la telefoane în timpul situației de urgență…Asta e normal oriunde. Eram în legătură cu spitalul, vorbeam cu unii și cu alții, nu aveam cum să răspund

Sistemul medical continuă să fie sub presiune, bolnavii vin tardiv la spital, unii așteaptă acasă până nu mai pot și asta face o presiune

Nu am ajuns la peste 1.600 de paturi ATI, faptic, dar ieri aveam peste 1.530 de pacienți

Dacă am pune toate paturile de ATI am sta liniștiți, dar nu putem, pentru că avem accidente, pacienți în comă

Capacitatea de ventilație a fost semnificativ crescută

E un singur TIR care a avut o problemă la climatizare, cel de la Timișoara, s-a reparat, e pe drum spre România. Toate celelalte sunt funcționale

Nu există o procedură de urgență în cazul acestor incidente/defecțiuni?

Există procedură și puteau să fie contactați, s-a întâmplat ca reprezentantul firmei să fie acolo, i-a asistat din exterior. Urmează să vedem impactul, în urma anchetei

Era o problemă cu un ventilator și venise să-l schimbe. Era un ventilator care nu era folosit

Ventilatoarele din TIR afișau eroare de mai mult timp?

Nu știu

Nu am ce să le reproșez angajaților spitalului. Investigația va stabili dacă cineva, undeva a greșit

Oamenii care au decedat vor fi trecuți în acte ca decedați de COVID?

Depinde de medicina legală

Modul în care România a făcut față pandemiei, la limită, este acceptabil

În actualizare

Știrea inițială

Ventilatoarele de la Unitatea mobilă de Terapie intensivă amplasată în curtea Spitalului „Victor Babeş” s-au oprit din funcţiune din cauza creşterii presiunii oxigenului peste limita admisă, în prezent derulându-se o verificare privind cauzele producerii avariei, a informat, luni, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă.

„Personalul medical care încadrează Unitatea de Terapie Intensivă Mobilă a semnalat intrarea în avarie, concomitent, a tuturor ventilatoarelor regăsite în container şi a comunicat echipei tehnice a spitalului că acestea prezintă o alarmă de suprapresiune, respectiv presiune crescută de peste 6 Bari, limita maximă admisă pentru funcţionarea corectă şi în siguranţă a acestor tipuri de echipamente medicale. În urma verificării presiunii oxigenului din Unitatea Mobilă, ventilatoarele au rămas în avarie. Reprezentantul firmei distribuitoare a ventilatoarelor, sosit la faţa locului, a refuzat intrarea în unitate, deşi i-a fost oferit de către personalul medical echipament complet de protecţie împotriva COVID-19. Acesta, în final, a părăsit incinta spitalului, refuzând să intre în TIR”, precizează DSU, într-un comunicat de presă.

Conform sursei citate, în prezent este în derulare o verificare pentru stabilirea motivelor care au dus la creşterea presiunii oxigenului peste valoarea maximă admisă în cadrul Unităţii mobile.

„Verificarea ventilatoarelor, în urma avariei, a demonstrat că acestea au înregistrat o creştere a presiunii de peste 6 Bari, ceea ce a dus la oprirea lor din funcţiune. Instalarea şi operaţionalizarea unităţii se realizează sub coordonarea DSU şi a spitalului, iar reglarea continuă a parametrilor de lucru, a instalaţiei de oxigen care deserveşte UTIM-ul, monitorizarea acesteia şi operarea unităţii este realizată de echipa tehnică a spitalului”, arată comunicatul DSU.

Dintre cei opt pacienţi internaţi în UTIM din cadrul „Victor Babeş”, trei au fost declaraţi decedaţi, în urma intrării în stop cardio-respirator, un pacient a fost transferat pe o secţie proprie a spitalului, un altul – la Spitalul ROL 2 (Secţia militară a Ana Aslan), doi la Spitalul „Bagdasar Arseni” şi un altul la Spitalul Floreasca.

surse: DigiFM Live, HotNews, Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat decedat de 13 ani, amendat de angajații unei primării din Alba. Care a fost motivul ”contravenției”

Publicat

O femeie din comuna Vințu de Jos și soțul acesteia au fost amendați cu suma de 1.000 de lei, de către angajații primăriei, pentru că ar fi executat mai multe lucrări la fațada casei fără a avea autorizație de construție. 

Însă, soțul femeii era decedat de mai bine de 13 ani când angajații primăriei au emis amenda. Mai mult de atât, în procesul verbal nu erau trecute foarte clar ce lucrări de modificare au fost făcute. 

Drept urmare, femeia a mers în instanța, unde a cerut anularea amenzii. Un proces s-a derulat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, iar o primă decizie a fost dată de magistrați în data de 29 martie 2021.

Ce s-a întâmplat

Lucrările au fost executate în lunile iulie-august 2020 și amenda a venit la data de 28 octombrie.

Potrivit motivării instanței, în fața magistraților femeia a arătat că ”a fost sancționată atât ea, cât și soțul său, cu amendă contravențională de 1.000 lei, pentru că ar fi efectuat fără autorizație modificarea împrejmuirii și a modificat aspectul arhitectural al construcțiilor prin modificarea fațadei.

Se arată că lucrările efectuate au fost doar reparații ale gardului perimetral deteriorat în urma lucrărilor de subtraversarea căii ferate și s-a amplasat o poartă cu telecomandă la garaj.

Procesul verbal nu îndeplinește condițiile impuse de art. 16 din OG 2/2001, fapta este incorect descrisă și petentei nu i-a fost adus la cunoștință dreptul de a formula obiecțiuni și posibilitatea achitării a jumătate din cuantumul amenzii.

De asemenea, agentul constatator a sancționat contravențional o persoană decedată în urmă cu 13 ani, respectiv pe M., fostul soț al petentei”, se arată în documentul citat.

Ce au constatat magistrații

”Fapta reținută în sarcina petentei nu îndeplinește condiția unei descrieri corecte, deoarece nu se arată în ce a constat modificarea împrejmuirii la stradă, iar mențiunea modificarea aspectului arhitectural al construcțiilor este foarte vagă pentru că nu se spune nici în ce a constat această modificare și nici care ar fi modelul arhitectural acceptat în satul Vințu de Jos și căruia i s-ar fi adus modificări.

De asemenea, nu se detaliază nici ce înseamnă „modificare fațadă”.

Tot în ceea ce privește fapta, în conexiune cu persoanele pretins contraveniente, instanța constată că soțul petentei, M., a decedat în anul 2007, aspect pe care intimații ar fi trebuit să îl cunoască la momentul constatării faptei contravenționale, necunoașterea denotând faptul că agentul constatator s-a mulțumit să facă o constatare din exteriorul imobilului pretins modificat fără autorizație și a aplicat sancțiunea”, se mai arată în motivarea instanței.

Drept urmare, magistrații au admis cererea femeii și au anulat procesul verbal de sancționare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate