Contacteaza-ne si pe

ADMINISTRATIE

Maşinile staţionate ilegal la Alba Iulia ar putea fi ridicate de pe spaţiul public, din octombrie

Publicat

Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia au dat detalii despre situaţia parcărilor din municipiu. Potrivit acestora, cel târziu în octombrie ar putea fi aplicată procedura de ridicare a maşinilor parcate ilegal pe spaţiile publice. De asemenea, în contextul protocoalelor semnate cu firme pentru Smart City Alba Iulia 2018, s-ar putea implementa un sistem de plată pentru locurile de parcare publice.

Citește și Primăria Alba Iulia a semnat CONTRACTUL pentru RIDICAREA MAȘINILOR parcate ilegal. Vezi care sunt TARIFELE

Problema gestionării şi organizării locurilor de parcare a devenit un subiect important de discuţii în comunitatea locală şi la Alba Iulia, având în vedere că numărul maşinilor a crescut, iar aglomeraţia în oraş creşte considerabil, în special în perioada desfăşurării evenimentelor organizate în oraş şi nu numai. Dacă până acum au fost promovate diferite idei şi proiecte care deocamdată nu au şanse de aplicare în viitorul apropiat, altele par să fie implementate încă din această toamnă.

Este vorba despre ridicarea maşinilor parcate neregulamentar pe spaţiul public, procedură pentru care regulamentul a fost aprobat de Consiliul Local.

“Avem teren pentru depozitarea maşinilor, îngrădit, avem casierii, lipseşte însă firma care să preia acest serviciu, care să aibă utilajul de ridicare. Procedura de achiziţie este pe SEAP, aşteptăm ofertele şi probabil cel târziu în octombrie va fie încheiată”, a spus viceprimarul Gabriel Pleşa, pentru Alba24.

Viceprimarul a precizat că maşinile vor fi ridicate de pe spaţiul public, la Alba Iulia, fără blocarea în prealabil a roţilor acestora. Autovehiculele găsite staţionate neregulamentar vor fi fotografiate anterior ridicării, iar firma care se va ocupa de preluarea acestora şi transportarea la spaţiul de depozitare va răspunde pentru eventuale avarieri în acest timp.

“Prin implementarea acestui sistem, vom rezolva şi problema rablelor depozitate pe spaţiul public”, a menţionat Pleşa.

Spațiul propus pentru depozitarea autovehiculelor ridicate se află pe strada Livezii, nr. 35A, în spatele Alba Mall şi are aproximativ 500 mp.

Citeşte şi Maşinile parcate neregulamentar în Alba Iulia vor fi RIDICATE. Unde vor fi depozitate și care sunt tarifele de recuperare

parcare trotuarÎncă de la sfârşitul anului trecut, Guvernul a reglementat modalitatea de ridicarea vehiculului, precizând că reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care polițistul rutier o poate dispune în una din situațiile prevăzute de art. 143 din Regulament, când vehiculul staționează neregulamentar pe partea carosabilă, respectiv:

– în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;

– în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația „Staționarea interzisă” și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;

– pe drumurile publice cu o lățime mai mică de 6m;

– în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;

– în pante și în rampe;

– în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația „Staționare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul ”Zonă de staționare cu durata limitată” peste durata stabilită.

Măsura nu va fi dispusă sau, dacă a fost dispusă, executarea ei va înceta dacă în vehicul este vizibilă prezența unor persoane. Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situația în care prezența unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico-administrative.

De asemenea, aplicarea măsurii nu se justifică în situația unui vehicul care realizează acțiuni de intervenție sau misiuni care au caracter de urgență.

Dispoziția de ridicare a vehiculului va cuprinde o serie de informații relevante care pot proba prezența vehiculului în locul din care a fost ridicat, necesitatea aplicării măsurii, dar și starea vehiculului înainte de ridicarea acestuia.

Actul normativ stabilește explicit operațiunile și regulile măsurii tehnico-administrative:

– transportul la locul de depozitare se realizează în condiții care exclud deplasarea pe propriile roți a vehiculului ridicat;

– transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la inițierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operațiunii de ridicare;

– depozitarea se face numai în spații corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administrația publică locală;

– pe perioada depozitării, vehiculele ridicate se află în paza administratorului drumului public sau, după caz, a administrației publice locale;

– administratorul drumului public sau, după caz, administrația publică locală răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuării operațiunilor de ridicare, transport și depozitare.

Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operațiunii/operațiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea sau deținerea legală a acestuia.

Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spațiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Citeşte Noi proceduri pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar. Ce a stabilit Guvernul

Parcări cu taxă, plătită prin SMS, la Alba Iulia

parcareViceprimarul Gabriel Pleşa a mai avansat ideea aplicării sistemului de plată pentru parcările publice din municipiu. Spune că sunt cam 3000 de astfel de locuri de parcare ce acum nu aduc niciun beneficiu, adică bani la vistieria primăriei.

“Am semnat peste 50 de contracte pe Smart City, vreo două sau trei firme au propuneri în acest sens. Este vorba despre parcări cu plată prin SMS, de pe telefonul mobil. Sperăm ca anul acesta să avem ceva concret, apoi ne ocupăm de partea legală, adică regulamentul şi aprobările în Consiliul Local. La anul avem Centenarul, ar fi extraordinar să avem un sistem de parcare elegant. Eu, personal, mi-aş dori să fie implementat cât mai repede”, a declarat Gabriel Pleşa pentru Alba24.ro.

Se referă la un sistem de plată pentru parcările publice din oraş, prin care şoferul să achite un tarif prin SMS, iar contravaloarea să îi apară ulterior pe factura la mobil, astfel încât să nu mai fie nevoie să caute mărunţiş pentru eventuale aparate de eliberare a tichetelor de parcare. A amintit că una dintre firmele care a încheiat protocol cu Primăria pentru Smart City aplică acest sistem la Timişoara şi “funcţionează bine”.

Viceprimarul spune că în Alba Iulia sunt peste 3000 de parcări publice, restul de aproape 9000 fiind închiriate la proprietari de locuinţe.

“Controlul pentru plata acestor locuri de parcare (cele publice, vizate de taxare – n.r.) va fi destul de simplu. Poliţia Locală va avea acces la aplicaţie şi, de exemplu, de pe o tabletă, va putea vedea, pe numărul de înmatriculare a maşinii, dacă este plătit tariful şi pe ce perioadă”, a mai spus Pleşa.

Citeşte şi FOTO: Primăria Alba Iulia continuă să demoleze, în oraş, zeci de garaje construite fără autorizaţie. Face loc pentru parcări

Vezi şi Unde să nu vă (mai) lăsați mașina în Alba Iulia? Parcările ilegale vor fi monitorizate cu ajutorul unor senzori amplasați sub covorul asfaltic

Viceprimarul s-a referit şi la propunerea de modificare a Regulamentului de Organizare și Funcționare a parcărilor din Alba Iulia, care a fost în dezbatere publică. Primăria a propus ca parcările pe care proprietari de locuinţe plătesc abonament să fie folosite de orice cetățean în intervalul orar 8.00-16.00.

“Cei care nu deţin locuri de parcare sunt de acord, ceilalţi nu. Vom decide ce vom face, dacă modificăm programul 8-16 sau nu”, a spus Gabriel Pleşa.

Vezi şi Locurile de parcare dintre blocuri vor fi „la liber” până la ora 16.00. Dezbatere publică pentru modificarea regulamentului privind parcările din Alba Iulia

Citeşte şi Mai multe magazine, localuri, parcări şi locuri de joacă. Propuneri pentru dezvotare urbană pe cartiere, la Alba Iulia, până în 2023

Vezi şi Parcări puține și multe zone pietonale. Sfaturile unui arhitect celebru pentru ca Alba Iulia să devină un oraș atractiv pentru locuit

Citeşte şi Străzi cu sens unic, sistem integrat de piste de biciclete, sensuri giratorii şi parcări subterane la Alba Iulia. Detalii din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. albanezul

    vineri, 15.09.2017 la 12:38

    Ca de obicei,se aplica din nou sistemul de vest salbatic,trage apoi intreaba cine e! Faceti locuri de parcare ca sa nu mai fim OBLIBATI sa stationam in locuri nepermise.Carcotasilor le raspund anticipat,nu..nu am chef sa mi las masina la 3 km de locul unde am treaba,locuri de parcare sunt si acum dar datorita administatiei care inchide ochii,sunt ocupate zile sau ore la rand,in loc sa fie fluida eliberarea lor prin taxare la ora.Multumum ca ne taxati doar pe cei cu parcarile dintre blocuri,si aia numai in anumite zone.Apropo,ce se mai aude cu ideile alea ca sa fie libere parcarile inchiriate intre anumite ore?Iarasi vom afla dupa ce se aplica,cand vor incepe scandalurile?!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

Atenție ȘOFERI! 74 de camere fixe amplasate pe mai multe drumuri din țara. Vezi unde sunt

Publicat

Șoferii care circulă cu mașina pe drumurile din România fără a deține o vinietă valabilă pot fi surprinși de una din cele peste 70 de camere utilizate de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și amplasate pe mai multe drumuri naționale. 

CNAIR verifică respectarea acestei obligații cu ajutorul a 74 de camere fixe amplasate pe mai multe drumuri din țara noastră, iar șoferii care nu respectă această obligație riscă amenzi de ordinul miilor de lei. Mai exact, persoanele surprinse de autorități circulând cu mașina pe drumurile din țara noastră fără a avea rovinietă valabilă pot fi sancționate cu amenzi de până la 4.500 de lei.

Potrivit datelor furnizate de către CNAIR, cele mai monitorizate drumuri sunt Drumul Naţional 1 (Timişul de Sus, Sebeş, Vâlcele, Şercaia, Oşorhei, Bărcăneşti/Româneşti), Drumul Naţional 2 (Iacobeşti, Nicolae Bălcescu, Moţca, Mărăcineni), Drumul Naţional 6 (Sânnicolau Mare, Coşoveni, Mehadia, Drăgăneşti Vlaşca) şi Drumul Naţional 15 (Vaduri, Sângeorgiu de Mureş, Gârleni, Călugăreni). Nici cei care circulă pe autostrăzi nu scapă de monitorizare, și anume sunt amplasate camere video pentru verificarea rovinietei la Petreşti (A1), Glina, Feteşti (A2), Gilău şi Snagov (A3).

VEZI: Lista cu amplasarea camerelor video fixe pentru-controlul rovinietei

Pentru a identifica șoferii care circulă fără rovinietă, pe lângă camerele video fixe, CNAIR mai utilizează și 14 camere video mobile, distribuite pe întreg teritoriul național. Conform precizărilor reprezentanților CNAIR legate de camerele video mobile, acestea sunt amplasate “pe drumurile pe care nu sunt amplasate sistemele de camere video fixe, pe sectoarele de drumuri naţionale ce pot constitui rute ocolitoare ale punctelor fixe de control sau pe drumurile pe care se înregistrează valori mai reduse ale traficului rutier, fără a exista o procedură prestabilită de amplasare (în funcţie de zonă/drum/interval de timp)”.

De asemenea, controlul existenței și a perioadei de valabilitate a vinietei poate fi efectuat și de către personalul împuternicit al Inspectoratului General al Poliţiei Române, al Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier şi al CNAIR (în puncte de trecere a frontierei).

 

sursa: avocatnet.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Cum să prelungești durata de viață a bateriei telefonului pentru autonomie cât mai bună

Publicat

Durata de viață a bateriei este cea mai mare problemă pe care orice smartphone o are. Totuși, sunt câteva trucuri care te pot ajuta să ai autonomie mai mare mărind durata de viață a bateriei.

Aspectele de natură hardware țin în principal de ciclurile de încărcare a acumulatorului. Acesta trebuie să fie încărcat înainte să se descarce complet și să fie deconectat de la sursa de încărcare înainte de a ajunge la un nivel de încărcare de 100%. De asemenea, telefonul nu trebuie lăsat în mașină sau în alte locuri închise atunci când este foarte cald. În acest sens, este recomandat ca, atunci când nu este folosit, acumulatorul să fie păstrat într-un loc cât mai răcoros și să fie încărcat în jur de peste 40%.

În ceea ce privește optimizările software, utilizatorii ar trebui să oprească aplicațiile care rulează în background, să nu folosească imagini de fundal active, să dezactiveze funcțiile Bluetooth, GPS, WiFi, NFC și datele mobile, precum și sincronizarea conturilor. O altă sugestie este aceea de a seta la nivel minim luminozitatea ecranului și durata la care intră în stand-by.

Utilizatorii pot lua în calcul și aplicații dedicate pentru optimizarea bateriei, cum este Clean Master Phone Boost. Acesta poate fi folosit pentru a șterge fișierele temporare și istoricul de navigare. Aplicația mai permite și managementul aplicațiilor, mutarea acestora pe cardul microSD, dezinstalarea aplicațiilor (dacă nu sunt protejate de sistem) și efectuarea de copii de siguranță ale fișierelor importante. În plus, aplicația are și rol de antivirus.

Cei de la Grunge au întocmit un top al celor mai dăunătoare lucruri pentru bateria telefonului:

  • GPS-ul

Dacă faceți parte din grupul celor care nu doresc să investească într-un dispozitiv GPS independent, atunci trebuie să știți că acest tip de funcție golește bateria mai repede decât orice altă aplicație.

Funcția GPS se bazează pe o serie de actualizări rapide ale coordonatelor, ceea ce înseamnă că telefonul trebuie să aibă canale de comunicare deschise tot timpul. Mai mult, acesta nu comunică doar cu un singur turn de telefonie mobilă ci cu trei sau patru sateliți pentru a putea calcula locul în care vă aflați.

  • Reclamele de pe internet

Toată lumea știe că jocurile consumă foarte repede bateria. Puțini știu însă că reclamele tip pop-up(cele care apar în jocurile gratuite precum și cele care sunt livrate în browser și în alte aplicații) sunt la fel de nocive. Testele arată că descărcarea acestui tip de reclame consumă mai multă baterie decât aplicația pe care o foloseați înainte ca ele să apară.

  • Închiderea tuturor aplicațiilor

Cei mai mulți utilizatori, preocupați fiind de cât ține o încărcare a bateriei și de durata de viață a acesteia, opresc toate aplicațiile atunci când se pregătesc să pună telefonul în modul stand by. Deși pare ciudat, această acțiune consumă mai multă baterie și scade durata de viață a acesteia. Explicația e simplă: când o aplicație rulează folosește o cantitate mică de energie, consumul mare vine atunci când aplicația pornește – aceasta trebuie mai întâi să treacă prin memoria RAM și abia apoi să se încarce total.

Tot la acest capitol merită menționat și faptul că telefonul este suficient de inteligent încât să oprească chiar consumatorii mari.

  • Funcția vibrare

Această funcție reprezintă o risipă de energie deoarece, în ciuda faptului că telefonul are componente hardware și software de ultimă generație, este veche. În cazul în care nu ați desfăcut niciodată un telefon, această funcție este posibilă datorită prezenței unui motoraș în interiorul dispozitivului mobil, motoraș care consumă o cantitate mare de energie pentru a face telefonul să vibreze.

  • Încărcarea telefonului

Odată cu apariția pe piață a primelor modele de telefoane mobile sfaturile specialiștilor erau „consumați toată bateria și încărcați telefonul până la 100%”. Mulți dintre noi încă urmează acele sfaturi iar rezultatul poate fi dezastruos pentru baterie. Când punem telefonul la încărcat un curent constant intră în baterie până când aceasta ajunte undeva la 70%. Din acest punct încărcătorul adaptează voltajul la nivelul energiei deja prezente în baterie. Astfel, pe măsură ce telefonul se încarcă, curentul slăbește în intensitate.

Specialiștii recomandă mai multe încărcări scurte decât încărcări până la 100%. De fapt, studiile arată că bateria se degradează cu până la 70% în doar 300 de încărcări până la 100%.

  • Facebook

Dacă sunteți la fel ca restul lumii, aveți instalată aplicația Facebook pe telefon. Asta înseamnă că bateria telefonului dumneavoastră se descarcă mai repede. Testele arată că bateria aceluiași telefon a ținut cu 20% mai mult după dezinstalarea aplicației Facebook. De asemenea, celelalte aplicații au funcționat cu 15% mai repede după dezinstalarea aplicațiilor Facebook și Facebook Messenger.

  • Luminozitatea ecranului

Cu toții știm cel puțin o persoană(nu neapărat noi), care ține luminozitatea la 100%. Studiile specialiștilor au arătat că acest lucru scade durata de viață a bateriei cu până la jumătate, cifrele exacte variind în funcție de marca, modelul, sistemul de operare și dimensiunea telefonului.

  • Căldura

Dacă petreceți foarte mult timp pe telefonul mobil ați observat deja că acesta are tendința să „se încingă”. Aceasta este consecința folosirii îndelungate și poate afecta considerabil performanțele și durata de viață a bateriei.

  • Temă și wallpaper luminoase

O temă luminoasă și/sau un wallpaper colorat consumă mai multă baterie decât una de culoare închisă. Potrivit unui studiu BBC Science, un pixel alb folosește de 5,8 ori mai multă energie decât un pixel negru. Asta înseamnă că doar schimbând tema și wallpaperul puteți economisi 18% din baterie.

sursa: digi24.ro, grunge.com, playtech.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Traficanţi de etnobotanice din Alba şi alte trei judeţe, condamnaţi la închisoare. Sentinţă definitivă

Publicat

Liderul unei grupări de traficanţi de etnobotanice, destructurată acum cinci ani de BCCO Alba Iulia, a ajuns după gratii. Mircea Marian Ispas (33 de ani) a fost condamnat definitiv prin sentinţă la Curtea de Apel Alba Iulia, în 15 ianuarie, alături de alţi trei membri ai grupării, din Alba Iulia şi 17 din alte judeţe. Ispas a primit cea mai mare pedeapsă din „lotul” de 21 de inculpaţi.

“Operaţiunea Transilvania” a vizat gruparea infracţională ce se ocupa cu importul şi comercializarea ilegală a unor produse etnobotanice, ce a acţionat în perioada 2011 – 2012. Inculpaţii au fost judecaţi pentru constituirea unui grup infracţional nestructurat şi pentru operaţiuni cu substanţe susceptibile de a avea efecte psihoactive.

Luni, alături de Mircea Ispas, a fost reţinut pentru executarea pedepsei şi Viorel Marian Gheorghe (34 de ani), membru al aceleiaşi grupări, fiind depistat la Vinţu de Jos. Ambii aveau mandate de executare a pedepsei închisorii, emise de Judecătoria Deva. Decizia definitivă a aparţinut însă Curţii de Apel Alba Iulia care a modificat unele pedepse decise iniţial de Judecătoria Deva, acum trei ani.

Viorel Marian Gheorghe are de executat 2 ani şi 6 luni de închisoare (faţă de un an şi patru luni cu suspendare, pedeapsa decisă la judecătorie), iar Mircea Marian Ispas – 3 ani şi 10 luni de închisoare (faţă de 3 ani şi 6 luni, pedeapsa iniţială), pentru săvârşirea infracțiunii de „efectuare, fără drept, de operaţiuni cu produse, ştiind că acestea sunt susceptibile de a avea efecte psihoactive”. Al treilea inculpat din Alba Iulia în acest dosar, Dan Petru Lucian, a fost condamnat la un an şi 9 luni de închisoare cu executare, iar al patrulea din Alba, Ioan Emanuel Hârbea, a primit un an de închisoare cu suspendare.

Prima condamnare în acest dosar a fost dată de Judecătoria Deva, în 2015, gruparea formată din 21 de persoane fiind trimisă în judecată în 2013, de DIICOT.

Citeşte Membrii unei grupări de traficanţi de etnobotanice din Alba și alte patru judeţe, CONDAMNAȚI la închisoare de o instanță din Deva

Membrii grupării cumpărau substanţele de pe internet, iar ulterior le comercializau către diferiţi clienţi, în majoritate tineri. Substanţele etnobotanice erau aduse din Spania prin intermediul unei firme de curierat, iar, ulterior, comercializate în ţară, la preţuri între 15 lei şi 50 de lei gramul. Un kilogram de substanţe psihoactive era cumpărat din Spania cu sume între 3.000 şi 4.000 de euro.

La percheziţiile efectuate au fost descoperite 1.000 de pliculeţe de etnobotanice, dar şi alte 3 kilograme din acest tip de drog, 2.000 de euro, 80.000 de lei, aparate de porţionat şi un pistol cu aer comprimat. Liderul grupării, Mircea Ispas, mai avea, în două conturi diferite, rulaje de peste 800.000 lei.

Citește şi Comercianți de etnobotanice din Alba, duși la DIICOT Hunedoara pentru audieri. Liderul grupării este albaiulianul Marian Mircea Ispas

Substanţele erau porţionate şi vândute sub diferite denumiri, precum „NINJA“, „PURE BY MAGIC“, „NINJA ULTRA STRONG“, „SPECIAL EDITION“, „DNB ELECTRIC HERBAL INCESE“, „BONZAI PLANT“, sau „GROWTH REGULATOR WINTER BOOST“.

Gruparea a traficat peste 40 de kilograme de etnobotanice, doar în perioada decembrie 2011 – octombrie 2012. Din fiecare kilogram de etnobotanice, traficanţii porţionau circa 4.000 de doze, pe care le vindeau la preţuri cuprinse în 15 şi 35 lei doza.

„Marfa“ ajungea la consumatori cu vârste cuprinse între 17 şi 35 de ani, din Deva, Hunedoara, Orăştie, Brad, Alba Iulia, Timişoara, Sibiu, Bacău, Cluj-Napoca şi Bucureşti. S-a constatat, de asemenea, că unele pliculeţe conţineau, în amestec, şi dimetocaină – substanţă considerată a fi drog de risc.

Pedepsele definitive dispuse de Curtea de Apel Alba Iulia:

Ispas Mircea Marian (Alba Iulia): 3 ani şi 10 luni de închisoare cu executare

Grasu Gabriel Alin (zis “Radio”, Deva): 3 ani, 8 luni de închisoare cu executare

Boboc Daniel Andrei (Timişoara): 2 ani, 3 luni, 10 zile de închisoare cu executare

Dan Petru Lucian (Alba Iulia): 1 an şi 9 luni de închisoare cu executare

Gheorghe Viorel Marian (Alba Iulia): 2 ani şi 6 luni de închisoare suspendare sub supraveghere

Todoni Toni Robert (Orăştie): 2 ani închisoare cu suspendare sub supraveghere (4 ani)

Marinescu Răzvan Alexandru (Bucureşti): 2 ani închisoare cu suspendare sub supraveghere

Marinescu Cosmin Dorin (Bucureşti): 2 ani închisoare sub supraveghere

Logojan Andrei Sergiu (Deva): 1 an, 11 luni, 10 zile de închisoare suspendare sub supraveghere

Nojogan Ioan Narcis (Deva): 1 an 6 luni de închisoare cu suspendare sub supraveghere

Chirilă Antoniu (Brad): 1 an de închisoare cu suspendare sub supraveghere

Jude Daniel Sorin (Orăştie): 1 an de închisoare cu suspendare sub supraveghere

Ştiucă Marian (Orăştie): 1 an închisoare cu suspendare sub supraveghere

Trandafir Bogdan Alexandru (Brad): 1 an de închisoare suspendare, sub supraveghere

Vagu Mircea (Hunedoara): 1 an de închisoare cu suspendare sub supraveghere

Hârbea Ioan Emanuel (Alba Iulia): 1 an închisoare suspendare sub supraveghere

Amălinei Alin Cătălin (Buziaş, jud. Timiş): 1 an închisoare cu suspendare sub supraveghere

Gabor Orlando Gheorghe (Cluj-Napoca): 1 an închisoare cu suspendare sub supraveghere

Mocan Daniel-Ioan (Cluj-Napoca): 1 an închisoare cu suspendare sub supraveghere

Crăciun Cosmin Ioan (n. Abrud, d. Brad): 6 luni de închisoare cu suspendare sub supraveghere

Zamfiratu Ionuţ Andrei (Bucureşti): 6 luni închisoare cu suspendare sub supraveghere

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Panouri de avertizare pentru spațiile fără autorizație de securitate la incendiu. Lege promulgată de Iohannis

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat luni decretul privind promulgarea Legii pentru completarea Legii nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, care prevede obligaţia amplasării de panouri de înştiinţare în cazul spaţiilor fără autorizaţie de securitate la incendiu.

Potrivit legii, până la obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu, beneficiarii investiţiilor care vizează construcţii publice au obligaţia să realizeze şi să amplaseze panouri de înştiinţare în dreptul intrărilor în spaţiile respective cu următorul conţinut, imprimat cu litere de tipar cu dimensiuni de minimum 2,5 cm, de culoare roşie, pe fundal alb: „Acest spaţiu funcţionează fără autorizaţie de securitate la incendiu”.

Obligaţia vizează barurile, cluburile, discotecile, restaurantele, centrele comerciale, magazinele, supermagazinele şi hipermagazinele, cinematografele, sălile polivalente, sălile de spectacole, hotelurile, motelurile, hostelurile, vilele turistice, pensiunile şi cabanele turistice, apartamentele şi camerele de închiriat în regim hotelier.

Citește mai departe
Publicitate

TEIUȘ

FOTO: Proiectul „Mihai Eminescu, contemporanul în durată eternă”, la Liceului Teoretic Teiuș

Publicat

Data de 15 ianuarie când celebrăm una dintre personalitățile marcante ale literaturii române, nimeni altul decât “poetul nepereche”, Mihai Eminescu, a reprezentat pentru elevii Liceului Teoretic Teiuș, Alba, debutul activităților dedicate culturii naționale.

Eminescu a fost un romantic desăvârșit și un spirit demiurgic ce a avut capacitatea de a transforma tot ce a atins într-un lirism pur al esențelor de aceea momentele intitulate sugetiv „Mihai Eminescu, contemporanul în durată eternă” evidențiază valorile inestimabile ale literaturii române, idealul unității naționale, mândria națională.

Proiectul „Mihai Eminescu, contemporanul în durată eternă” urmăreşte timp de o săptămână o serie de activităţi care au ca scop dezvoltarea abilităţilor de lectură, cultivarea simţului estetic, familiarizrea cu textul eminescian (liric şi epic), interpretarea personalizată (recitare, dramatizare) a creaţiilor lui Eminescu, precum și redescoperirea „românismului” (Blaga spunea: „Eminescu e de un românism sublimat, complex și creator” din a cărei „conștiință etnică… ne mai hrănim astăzi”).

Astăzi, în prima zi de şcoală din anul 2018 s-a derulat prima activitate din seria celor dedicate scriitorului. În colaborare cu Biblioteca, Primăria Teiuş şi Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică a avut loc o întâlnire a liceenilor de la Cercul de lectură cu marele autor. Portofoliile elevilor, care conțin informații despre marele poet național, au fost realizate cu mare grijă de dna Luminița Ciorbea, bibliotecar. Elevii, coordonaţi de dl director Marius Cosmin Pintea şi dna prof. Romina Pop, au recitat din creaţiile lui Eminescu, din propriile creaţii, au participat la concursul interactiv de cultură generală „Eminescu și idealul unității naționale”, format din 20 de întrebări din viaţa şi opera autorului, valorificând, pe lângă informațiile de cultură pe care le dețin, și competențele digitale, deoarece concursul s-a derulat on-line, utilizând aplicația kahoot.it. Finalul „cafenelei de lectură” a fost reprezentat de interpretarea lui Cătălin Rus, elev în clasa a XI-a, a unui cântec având ca temă folclorul.

Pe de altă parte, la ciclul liceal, s-a derulat și un atelier de creaţie literară-poezie romantică în limba franceză și traduceri de texte bilingve, română-franceză, sub îndrumarea dnei prof. Adriana Popa.

La ciclurile primar și gimnazial, lui Eminescu i s-a atribuit dimensiunea eternă prin abordare temelor de interes specifice vârstei: natura și iubirea. Elevii au explorat universul eminescian prin susținerea unor prezentări PowerPoint, realizarea de colaje, amenajarea unui spațiu dedicat lui Eminescu, audierea unor piese care evidențiază versurile poetului, recitare de poezie și participarea la concursul „Eminescu și idealul național”. Elevii au fost coordonați de către prof. Marius Cosmin Pintea, prof. Ionela Staicu, prof. Ligia Dimitriu și prof. Lascu Gabriela.

Proiectul „Mihai Eminescu, contemporanul în durată eternă” are ca obiectiv reanimare patriotismului prin promovarea culturii și valorilor naționale. Mihai Eminescu este cel mai bun exemplu pentru secolul în care trăim prin implicare socială, conștiința unității naționale, valoarea estetică, gustul pentru clasic și academic, de aceea elevii trebuie să intre în contact cu acesta și să-l perceapă ca un deschizător de idealuri” ne-a declarat prof. Marius Cosmin Pintea, directorul unității de învățământ.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate