Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Maşinile staţionate ilegal la Alba Iulia ar putea fi ridicate de pe spaţiul public, din octombrie

avatar

Publicat

Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia au dat detalii despre situaţia parcărilor din municipiu. Potrivit acestora, cel târziu în octombrie ar putea fi aplicată procedura de ridicare a maşinilor parcate ilegal pe spaţiile publice. De asemenea, în contextul protocoalelor semnate cu firme pentru Smart City Alba Iulia 2018, s-ar putea implementa un sistem de plată pentru locurile de parcare publice.

Citește și Primăria Alba Iulia a semnat CONTRACTUL pentru RIDICAREA MAȘINILOR parcate ilegal. Vezi care sunt TARIFELE

Problema gestionării şi organizării locurilor de parcare a devenit un subiect important de discuţii în comunitatea locală şi la Alba Iulia, având în vedere că numărul maşinilor a crescut, iar aglomeraţia în oraş creşte considerabil, în special în perioada desfăşurării evenimentelor organizate în oraş şi nu numai. Dacă până acum au fost promovate diferite idei şi proiecte care deocamdată nu au şanse de aplicare în viitorul apropiat, altele par să fie implementate încă din această toamnă.

Este vorba despre ridicarea maşinilor parcate neregulamentar pe spaţiul public, procedură pentru care regulamentul a fost aprobat de Consiliul Local.

“Avem teren pentru depozitarea maşinilor, îngrădit, avem casierii, lipseşte însă firma care să preia acest serviciu, care să aibă utilajul de ridicare. Procedura de achiziţie este pe SEAP, aşteptăm ofertele şi probabil cel târziu în octombrie va fie încheiată”, a spus viceprimarul Gabriel Pleşa, pentru Alba24.

Viceprimarul a precizat că maşinile vor fi ridicate de pe spaţiul public, la Alba Iulia, fără blocarea în prealabil a roţilor acestora. Autovehiculele găsite staţionate neregulamentar vor fi fotografiate anterior ridicării, iar firma care se va ocupa de preluarea acestora şi transportarea la spaţiul de depozitare va răspunde pentru eventuale avarieri în acest timp.

“Prin implementarea acestui sistem, vom rezolva şi problema rablelor depozitate pe spaţiul public”, a menţionat Pleşa.

Spațiul propus pentru depozitarea autovehiculelor ridicate se află pe strada Livezii, nr. 35A, în spatele Alba Mall şi are aproximativ 500 mp.

Citeşte şi Maşinile parcate neregulamentar în Alba Iulia vor fi RIDICATE. Unde vor fi depozitate și care sunt tarifele de recuperare

parcare trotuarÎncă de la sfârşitul anului trecut, Guvernul a reglementat modalitatea de ridicarea vehiculului, precizând că reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care polițistul rutier o poate dispune în una din situațiile prevăzute de art. 143 din Regulament, când vehiculul staționează neregulamentar pe partea carosabilă, respectiv:

– în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;

– în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația „Staționarea interzisă” și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;

– pe drumurile publice cu o lățime mai mică de 6m;

– în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;

– în pante și în rampe;

– în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația „Staționare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul ”Zonă de staționare cu durata limitată” peste durata stabilită.

Măsura nu va fi dispusă sau, dacă a fost dispusă, executarea ei va înceta dacă în vehicul este vizibilă prezența unor persoane. Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situația în care prezența unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico-administrative.

De asemenea, aplicarea măsurii nu se justifică în situația unui vehicul care realizează acțiuni de intervenție sau misiuni care au caracter de urgență.

Dispoziția de ridicare a vehiculului va cuprinde o serie de informații relevante care pot proba prezența vehiculului în locul din care a fost ridicat, necesitatea aplicării măsurii, dar și starea vehiculului înainte de ridicarea acestuia.

Actul normativ stabilește explicit operațiunile și regulile măsurii tehnico-administrative:

– transportul la locul de depozitare se realizează în condiții care exclud deplasarea pe propriile roți a vehiculului ridicat;

– transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la inițierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operațiunii de ridicare;

– depozitarea se face numai în spații corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administrația publică locală;

– pe perioada depozitării, vehiculele ridicate se află în paza administratorului drumului public sau, după caz, a administrației publice locale;

– administratorul drumului public sau, după caz, administrația publică locală răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuării operațiunilor de ridicare, transport și depozitare.

Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operațiunii/operațiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea sau deținerea legală a acestuia.

Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spațiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Citeşte Noi proceduri pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar. Ce a stabilit Guvernul

Parcări cu taxă, plătită prin SMS, la Alba Iulia

parcareViceprimarul Gabriel Pleşa a mai avansat ideea aplicării sistemului de plată pentru parcările publice din municipiu. Spune că sunt cam 3000 de astfel de locuri de parcare ce acum nu aduc niciun beneficiu, adică bani la vistieria primăriei.

“Am semnat peste 50 de contracte pe Smart City, vreo două sau trei firme au propuneri în acest sens. Este vorba despre parcări cu plată prin SMS, de pe telefonul mobil. Sperăm ca anul acesta să avem ceva concret, apoi ne ocupăm de partea legală, adică regulamentul şi aprobările în Consiliul Local. La anul avem Centenarul, ar fi extraordinar să avem un sistem de parcare elegant. Eu, personal, mi-aş dori să fie implementat cât mai repede”, a declarat Gabriel Pleşa pentru Alba24.ro.

Se referă la un sistem de plată pentru parcările publice din oraş, prin care şoferul să achite un tarif prin SMS, iar contravaloarea să îi apară ulterior pe factura la mobil, astfel încât să nu mai fie nevoie să caute mărunţiş pentru eventuale aparate de eliberare a tichetelor de parcare. A amintit că una dintre firmele care a încheiat protocol cu Primăria pentru Smart City aplică acest sistem la Timişoara şi “funcţionează bine”.

Viceprimarul spune că în Alba Iulia sunt peste 3000 de parcări publice, restul de aproape 9000 fiind închiriate la proprietari de locuinţe.

“Controlul pentru plata acestor locuri de parcare (cele publice, vizate de taxare – n.r.) va fi destul de simplu. Poliţia Locală va avea acces la aplicaţie şi, de exemplu, de pe o tabletă, va putea vedea, pe numărul de înmatriculare a maşinii, dacă este plătit tariful şi pe ce perioadă”, a mai spus Pleşa.

Citeşte şi FOTO: Primăria Alba Iulia continuă să demoleze, în oraş, zeci de garaje construite fără autorizaţie. Face loc pentru parcări

Vezi şi Unde să nu vă (mai) lăsați mașina în Alba Iulia? Parcările ilegale vor fi monitorizate cu ajutorul unor senzori amplasați sub covorul asfaltic

Viceprimarul s-a referit şi la propunerea de modificare a Regulamentului de Organizare și Funcționare a parcărilor din Alba Iulia, care a fost în dezbatere publică. Primăria a propus ca parcările pe care proprietari de locuinţe plătesc abonament să fie folosite de orice cetățean în intervalul orar 8.00-16.00.

“Cei care nu deţin locuri de parcare sunt de acord, ceilalţi nu. Vom decide ce vom face, dacă modificăm programul 8-16 sau nu”, a spus Gabriel Pleşa.

Vezi şi Locurile de parcare dintre blocuri vor fi „la liber” până la ora 16.00. Dezbatere publică pentru modificarea regulamentului privind parcările din Alba Iulia

Citeşte şi Mai multe magazine, localuri, parcări şi locuri de joacă. Propuneri pentru dezvotare urbană pe cartiere, la Alba Iulia, până în 2023

Vezi şi Parcări puține și multe zone pietonale. Sfaturile unui arhitect celebru pentru ca Alba Iulia să devină un oraș atractiv pentru locuit

Citeşte şi Străzi cu sens unic, sistem integrat de piste de biciclete, sensuri giratorii şi parcări subterane la Alba Iulia. Detalii din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
1 Comentariu

1 Comentariu

  1. avatar

    albanezul

    vineri, 15.09.2017 la 12:38

    Ca de obicei,se aplica din nou sistemul de vest salbatic,trage apoi intreaba cine e! Faceti locuri de parcare ca sa nu mai fim OBLIBATI sa stationam in locuri nepermise.Carcotasilor le raspund anticipat,nu..nu am chef sa mi las masina la 3 km de locul unde am treaba,locuri de parcare sunt si acum dar datorita administatiei care inchide ochii,sunt ocupate zile sau ore la rand,in loc sa fie fluida eliberarea lor prin taxare la ora.Multumum ca ne taxati doar pe cei cu parcarile dintre blocuri,si aia numai in anumite zone.Apropo,ce se mai aude cu ideile alea ca sa fie libere parcarile inchiriate intre anumite ore?Iarasi vom afla dupa ce se aplica,cand vor incepe scandalurile?!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

ANCOM propune păstrarea numărului de telefon fix și la portarea dintr-un județ în altul. PROIECT

avatar

Publicat

Abonații la telefonia fixă își vor putea porta numerele de telefon dintr-un județ într-altul, conform unui proiect supus dezbaterii publice de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

ANCOM propune într-un proiect de decizie lansat în consultare publică ca numerele geografice fixe de telefon să poată fi folosite şi în afara ariei geografice în care au fost alocate.

„Pentru a beneficia pe deplin de avantajele oferite de noile tehnologii, furnizorii de telefonie vor putea oferi propriilor abonaţi noi servicii inovative, cum ar fi portarea numărului fix dintr-un judeţ în altul”, a declarat Sorin Grindeanu, Președintele ANCOM. Această reglementare nu va conduce la modificarea numerelor de telefon sau la apariţia altei categorii de numerotaţie.

Sfera de aplicare

Renunțarea la semnificația geografică se va aplica numerelor geografice de 9 cifre alocate pentru furnizarea de servicii de telefonie fixă. În cazul acestor numere, indicativul de arie geografică din componența numărului (prefixul) nu va mai trebui să corespundă neapărat cu aria geografică în care este situat punctul terminal.

De exemplu, un număr de telefonie fixă instalat acum în București, de forma 21xxxxxxx (care se apelează prin formarea prefixului național ”0” urmat de cele 9 cifre), va putea fi portat în orice județ.

Implementare 

Pentru a fi posibilă utilizarea numerelor geografice în alte arii decât cele inițiale, fiecare operator trebuie să implementeze măsuri premergătoare, precum: modificări tehnice în echipamente, revizuirea arhitecturilor de interconectare etc. Complexitatea și amploarea acestora diferă mult de la operator la operator, în funcție de tehnologiile utilizate.

Prin urmare, ANCOM propune ca prevederile proiectului de decizie supus consultării publice să intre în vigoare la data de 1 iulie 2019, considerând că, astfel, toți furnizorii care vor decide să ofere utilizatorilor posibilitatea de utilizare a numerelor geografice în afara ariei corespunzătoare vor avea timp suficient pentru pregătirea acestei măsuri.

sursa: ancom.org.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Consilierii de probațiune din județul Alba intră de joi în GREVĂ GENERALĂ pe perioadă nedeterminată

avatar

Publicat

Consilierii de probațiune din județul Alba vor intra de joi, 19 iulie în grevă generală pe  perioadă nedeterminată. Aceștia se alătură colegilor din țară care au intrat în grevă de miercuri dimineață. Ei protestează față de nerezolvarea problemelor de natură salarială dar și pentru condițiile improprii de lucru. 

Consilierii de probațiune din județul Alba intră de joi 19 iulie în grevă generală pe o perioadă nedeterminată. Ei se alătură colegilor din țară care au intrat în grevă de miercuri dimineață.

În județ își desfășoară activitatea 11 consilieri de probațiune.Ei supraveghează persoanele care au primit o condamnare fără privare de libertate din partea instanței de judecată, persoanele care au fost obligate să presteze muncă în folosul comunității și mai ales lucreză cu minorii care au fost ce au fost condamnați pentru o infracțiune.

Motivele care au dus la intrarea în grevă sunt problemele salariale cu care se confruntă consilerii, slaba comunicare cu Direcția Națională de Probațiune și activtatea care se desfășoară în condiții improprii.

Cei 11 consilieri din Alba nu au spațiul necesar să își desfășoare activitatea în biroul din cadrul Tribunalului Alba, locul fiind prea mic, ceea ce a obligat pe 6 dintre ei să îți desfășoare activitatea la Aiud chiar dacă cazurile lor sunt în Alba Iulia.

O altă mare problemă este lipsa fondurilor pentru consumabile, de multe ori se ajunge ca materialele necesare lucrului să fie achiziționate din bani proprii.

În timpul grevei generale pe perioadă nedeterminată în județul Alba se vor lucra doar cazurile urgente, declară surse din cadrul consilierilor de probațiune.

La nivel de țară  potrivit unui comunicat de presă transmis miercuri, au intrat în grevă consilierii de probațiune din Bucuresti și județele Arad, Brasov, Cluj, Galați, Ilfov, Timiș și Vrancea.

De asemenea, consilierii de probațiune din alte 12 județe intenționează să declanșeze grevă generală în cursul zilelor de joi sau vineri. Joi au anuntat grevă județele Alba, Botoșani, Dâmbovița, Harghita, Maramureș, Satu Mare și Sălaj, iar vineri – Arges, Bistrița-Năsăud, Iași, Mureș și Teleorman.

Consilierii de probațiune protestează astfel față de nerezolvarea problemelor de natură salarială pe care le-au semnalat în ultimii ani către conducerea Direcției Naționale de Probațiune, respectiv a Ministerului Justiției, și care s-au acumulat în timp, culminand cu calculul incorect al salariilor tuturor angajaților din sistemul de probațiune începand cu luna ianuarie 2018, odată cu intrarea în vigoare a noii Legi cadru de salarizare unitară în sistemul bugetar.

Numeroasele încercari ale angajaților de a obține rezolvarea acestor probleme pe calea dialogului au eșuat și au condus în cele din urmă la decizia acestora de a intra în grevă.

Consilierii de probațiune la nivel de țară cer Ministerului Justiției:

– calcularea corecta a salariilor conform formulei de calcul stabilită de Legea cadru de salarizare unitară în sectorul bugetar și confirmată de Ministerul Muncii;

– plata efectivă a sumelor de bani rezultate din calcularea incorectă a salariilor, în baza unei formule de calcul eronate, din luna ianuarie 2018 până în prezent;

– elaborarea și emiterea Ordinului Ministrului Justiției comun și calcularea imediată a salariului având la bază Valoarea de Referința Sectorială (VRS) de 463,5 lei, conform adresei emise de Ministrul Justiției în luna mai 2018, în vederea emiterii OMJ individuale cu VRS 463,5 lei;

– plata efectiva a drepturilor salariale în conformitate cu OMJ individuale; aducerea la îndeplinire a OMJ 542/05.02.2018 prin plata efectivă a drepturilor salariale restante pentru perioada decembrie 2016 – noiembrie 2017;

– punerea în executare a hotărârilor judecatorești definitive și irevocabile pronunțate în favoarea consilierilor de probațiune.

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

TVA de 9% pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare, de la 1 ianuarie 2019

avatar

Publicat

Apa, robinet

Începând cu data de 1 ianuarie 2019, în cazul serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare se va aplica o cotă de TVA de 9%. Legea nr. 175/2018 pentru modificarea și completarea Codului fiscal care introduce în lista prestărilor de servicii/livrărilor de bunuri asupra cărora se aplică TVA de 9% serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare a fost publicată în Monitorul Oficial marți, 17 iulie.

Actul normativ face referire şi la livrarea apei pentru irigații în agricultură, la ora actuală pentru aceste servicii fiind prezentă şi sintagma “apă potabilă”, ce va fi eliminată prin reformularea literei g) de la art. 291 alin. (2) din Codul fiscal.

Astfel, de la 1 ianuarie 2019, lista completă a prestărilor de servicii și/sau livrărilor de bunuri pentru care se aplică cota redusă de TVA de 9% va fi următoarea:

  • livrarea de proteze și accesorii ale acestora, definite prin normele metodologice conform legislației specifice, cu excepția protezelor dentare scutite de taxă;
  • livrarea de produse ortopedice;
  • livrarea de medicamente de uz uman și veterinar;
  • cazarea în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcție similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping;
  • livrarea următoarelor bunuri: alimente, inclusiv băuturi, cu excepția băuturilor alcoolice, destinate consumului uman și animal, animale și păsări vii din specii domestice, semințe, plante și ingrediente utilizate în prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau înlocui alimentele;
  • serviciile de restaurant și de catering, cu excepția băuturilor alcoolice, altele decât berea care se încadrează la codul NC 22 03 00 10;
  • livrarea apei pentru irigații în agricultură
  • livrarea de îngrășăminte și de pesticide utilizate în agricultură, semințe și alte produse agricole destinate însămânțării sau plantării, precum și prestările de servicii de tipul celor specifice utilizate în sectorul agricol, prevăzute prin ordin comun al ministrului finanțelor publice și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale;
  • serviciile de alimentare cu apă și de canalizare.

sursa: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ajutorul social încetează în cazul refuzului unui loc de muncă. Legea, promulgată de Iohannis

avatar

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, miercuri, decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, a informat Administraţia Prezidenţială prin intermediul unui comunicat de presă.

Pe 20 iunie, deputaţii au adoptat proiectul de lege prin care dreptul la ajutor social încetează în cazul refuzului unui loc de muncă oferit. Decizia a fost luată cu 274 de voturi „pentru”, 4 „împotrivă” şi 2 abţineri.

Refuzul unui loc de muncă oferit sau refuzul de a participa la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă atrage încetarea dreptului la ajutorul social”, prevede iniţiativa pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat.

Proiectul mai prevede că, în situaţia pierderii dreptului la ajutor social, familia sau persoana singură poate solicita un nou drept după o perioadă de 12 luni de la data deciziei de încetare a acestui drept.

Iniţiativa legislativă stipulează că pentru sumele acordate ca ajutor social, una sau mai multe persoane majore apte de muncă, raportat la cuantumul ajutorului social din familia beneficiară, au obligaţia de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii.

În situaţia în care persoana nominalizată să efectueze acţiunile sau lucrările de interes local se află în incapacitate temporară de muncă sau şi-a pierdut total ori parţial capacitatea de muncă, obligaţia de a presta acţiunile sau lucrările de interes local (…) se transferă celorlalte persoane apte de muncă din familie, cu acordul primarului”, se mai arată în proiect.

În cazul în care, după o verificare, se constată că familia sau persoana singură a realizat venituri din alte surse şi acestea nu au fost declarate de titular, se dispune încetarea dreptului la ajutor social.

Iniţiativa legislativă stabileşte şi obligaţii pentru primari în scopul valorificării forţei de muncă locale. Astfel, aceştia au obligaţia de a întocmi planul de activităţi sezoniere pe baza solicitărilor primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forţă de muncă şi funcţionează pe raza unităţii administrativ-teritoriale. Planul de acţiune se aprobă prin dispoziţie a primarului, se afişează la sediul primăriei şi cuprinde activităţile sezoniere, beneficiarii de lucrări, precum şi repartizarea persoanelor din familiile beneficiare de ajutor social pentru desfăşurarea activităţilor sezoniere.

Potrivit proiectului, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei neîndeplinirea de către primar a obligaţiilor.

Proiectul stabileşte că repartizarea activităţilor sezoniere se realizează de către primar, după efectuarea de către beneficiarii de ajutor social a orelor de muncă stabilite, iar planul de acţiune se transmite agenţiilor teritoriale în luna următoare aprobării.

Refuzul repetat de două ori al persoanelor apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social de a efectua activităţile sezoniere conduce la încetarea dreptului. Fac excepţie (…) persoanele care au acceptat un loc de muncă oferit sau participă la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, după aprobarea listei”, se mai prevede în iniţiativa legislativă.

sursa: digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Anul şcolar 2018-2019 începe în 10 septembrie. Când sunt programate vacanţele şi noutăţi pentru elevi

avatar

Publicat

elevi clasa pregatitoare

Vacanţa de vară se încheie pe 9 septembrie, iar din 10 septembrie începe noul an şcolar, 2018-2019. Următoarea vacanţă pentru elevi ca fi din 22 decembrie, cea de iarnă.

Structura anului şcolar 2018-2019, potrivit ordinului semnat de ministrul Educaţiei (include 168 de zile lucrătoare, adică 34 de săptămâni, fiind împărţit în două semestre):

Semestrul I (10 septembrie 2018 – 1 februarie 2019):

Cursuri: luni, 10 septembrie 2018 – vineri, 21 decembrie 2018

Vacanţă pentru clasele din învăţământul primar şi grupele din ânvăţământul preşcolar: 27 octombrie – 4 noiembrie 2018

Vacanţa de iarnă: sâmbătă, 22 decembrie 2018 – duminică, 13 ianuarie 2019

Cursuri: luni, 14 ianuarie 2019  vineri, 1 februarie 2019

Vacanţa intersemestrială: sâmbătă, 2 februarie 2019 – duminică, 10 februarie 2019

Semestrul al II-lea (11 februarie 2019 – 14 iunie 2019):

Cursuri: luni, 11 februarie 2019- vineri, 19 aprilie 2019

Vacanţa de primăvară: sâmbătă, 20 aprilie 2019 – duminică, 5 mai 2019

Cursuri: luni, 6 mai 2019 – vineri, 14 iunie 2019.

Vacanţa de vară: sâmbătă, 15 iunie – duminică, 15 septembrie 2019.

Pentru clasele terminale din invatamantul liceal, anul şcolar se încheie în data de 31 mai 2019, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 7 iunie 2019, potrivit MEN.

Programul naţional „Şcoala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare pe parcursul anului şcolar şi poate fi derulat în perioada 1 octombrie 2018 – 31 mai 2019, pe baza unei planificări decise de şcoli.

Desfăşurarea programului „Şcoala altfel” nu coincide cu perioada alocată susţinerii tezelor semestriale. Acestea vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei şcolare, cu cel putin trei săptămâni înainte de finalul semestrului. Etapele naţionale ale olimpiadelor şcolare se organizează, în general, în perioada vacanţei de primăvară, potrivit unui calendar specific.

Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare vor marca prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi ziua de 5 iunie – Ziua învăţătorului, în măsura în care, prin contractul colectiv de muncă aplicabil, nu sunt instituite ca zile nelucrătoare.

Stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenţii ciclului inferior al liceului, filiere tahnologică, cuprind 720 de ore, ce se desfăşoară în perioada propusă de unitatea de învăţământ organizatoare şi aprobată de inspectoratul şcolar, cu respectarea vacanţelor.

surse: edu.ro, hotnews.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate