Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Început de an școlar: GHIDURI pe discipline. Cum se va recupera materia și ce se va preda la clase, pe niveluri de studii


Publicat

examen profesor

Ministerul Educației a publicat pe platforma educatiacontinuă.edu.ro și ghiduri pentru profesori. Este vorba despre documente de îndrumare în ceea ce privește modul și structura materiei ce trebuie predată în noile condiții, la începutul anului școlar 2020-2021.

Având în vedere că începutul anului școlar 2020-2021 va fi în condiții speciale cauzate de pandemia de coronavirus, iar cursurile au fost suspendate din 11 martie 2020 până la finalizarea anului școlar 2019 – 2020, iar materia din semestrul al doilea a fost parcursă, în unele cazuri, doar parțial, prin școală online, ministerul vine în sprijinul cadrelor didactice cu repere metodologice.

Vezi și Cursuri online din septembrie și la școală abia din octombrie. Scenariu luat în discuție pentru începutul anului școlar

A fost luată în calcul și experiența redusă a profesorilor în ceea ce privește predarea online, folosirea resurselor digitale și alegerea platformelor de lucru.

Documentele recomandă modalități prin care profesorii pot realiza, în anul școlar 2020 – 2021, reducerea decalajelor între ceea ce trebuia să fie predat conform planificării calendaristice, ceea ce s-a predat efectiv și ceea ce elevii au reusit, de fapt, să învețe, potrivit platformei educatiacontinuă.edu.ro.

Fiecare profesor va reflecta asupra propriului demers, în vederea stabilirii acțiunilor necesare pentru planificarea, proiectarea și desfășurarea procesului didactic în anul școlar 2020 – 2021, cu asumarea unui parcurs eficient care să permită remedierea/recuperarea decalajelor în raport cu programa școlară a anului 2019 – 2020 și fără prejudicierea țintelor anului școlar 2020 – 2021, potrivit sursei citate.

Vezi și Început de an școlar: GHIDURILE oficiale pentru grădinițe, școli și profesori, publicate de minister. Scenarii și condiții

Este posibil ca, la începutul anului școlar, elevii să primească teste de evaluare, astfel încât profesorii să vadă care este nivelul de cunoștințe de până acum, pentru a vedea cum vor proceda în continuare.

Ghidurile sunt structurate pe trei secțiuni:

1. Repere pentru realizarea planificării calendaristice pentru anul școlar 2020 – 2021

În scopul realizării planificării calendaristice pentru anul școlar 2020-2021, profesorul va ține seama de următoarele:

  • aprecierea unor eventuale probleme de învățare în contextul întreruperii cursurilor „față în față” în martie 2020;
  • consultarea planificării calendaristice anterioare și sesizarea elementelor insuficient structurate în perioada de cursuri online sau neconsolidate după martie 2020;
  • realizarea de conexiuni între componentele estimate a fi insuficient asimilate și programa aferentă anului școlar 2020 – 2021.

2. Evaluarea gradului de formare a competențelor din anul anterior

Această secțiune are rolul de a sprijini profesorii cu repere pentru elaborarea unor seturi de sarcini de evaluare, astfel încât să poată identifica măsura în care s-au structurat competențele specifice ale programei școlare din anul școlar 2019 – 2020. Vor fi puse la dispoziție sarcini de evaluare, pe niveluri, centrate pe competențe și care vor fundamenta construirea activităților de învățare cu caracter remedial/de recuperare, contextualizate și centrate pe competențe.

3. Recomandări pentru construirea noilor achiziții. Exemple de activități de învățare

Rezultatele evaluărilor inițiale vor sta la baza proiectării demersurilor didactice ulterioare. În plus, vor fi prezentate exemple care să faciliteze utilizarea în predare-învățare-evaluare a instrumentarului noilor tehnologii. Sunt promovate exemple de activități de învățare și pentru elevii din medii și grupuri dezavantajate, cu statut socio-economic scăzut sau cu nivel educațional al părinților scăzut, care nu au au fost beneficiarii învățării la distanță.

GHIDURI:

Nivel primar – Ghid Consiliere și dezvoltare personală

Nivel gimnaziu:

Ghid Matematică gimnaziu

Pentru fiecare clasă, se recomandă parcurgerea următorilor pași în scopul proiectării unui parcurs educațional țintit pe nevoile de învățare ale elevilor.

1.. Lectura comparată a programelor școlare pentru anul de studiu anterior și anul de studiu curent

– studiul planificărilor calendaristice utilizate în anul școlar 2019-2020

– identificarea – din lectura planificării și, după caz, prin discuțiile cu profesorul care a predat disciplina în anul școlar 2019-2020 –a competențelor specifice deloc/ parțial/ total structurate

– asocierea competențelor specifice identificate anterior cu elementele de conținut corespunzătoare unităților de învățare planificate în perioada martie – iunie 2020, precum și cu acele competențe specifice ce vor fi formate în anul școlar 2020 – 2021; definirea posibilelor pierderi

2. Proiectarea și aplicarea instrumentelor de evaluare cu scop de diagnoză a nivelului achizițiilor învățării anterioare

– analiza rezultatelor obținute de elevi din perspectiva stabilirii nivelului de structurare a competențelor specifice și a greșelilor tipice/erorilor în învățare

– determinarea specificului colectivului de elevi și a nevoilor individuale de învățare din perspectiva rezultatelor învățării, inclusiv din perspectiva accesului la mediul online (sincron/asincron) și la noile tehnologii

3. Planificarea activităților didactice, funcție de concluziile de la pasul precedent dar și de legăturile intradisciplinare care asigură structurarea competențelor specifice din anul școlar anterior în relație cu cele din anul școlar curent, atât la începutul semestrului I al anului școlar 2020-2021 cât și pe parcursul întregului an școlar, după caz

– proiectarea activităților de învățare prin care se va facilita recuperarea sau remedierea conținuturilor învățării în termeni de competențe și conținuturi

– diferențierea activităților de învățare, atât în funcție de rezultatele învățării relevate de evaluarea inițială cât și din perspectiva soluțiilor alternative reprezentate de mediul on-line de învățare

AICI, model testare inițială clasa a V-a.

GHID BIOLOGIE Gimnaziu

GHID ISTORIE Gimnaziu

GHID Socio-Umane Gimnaziu

GHID Religie Gimnaziu

GHID Consiliere și dezvoltare personală Gimnaziu

Nivel liceal:

GHID Matematică Liceu

GHID Chimie Liceu

GHID Biologie Liceu

GHID Socio Umane Liceu

GHID Informatică Liceu

Până la ora publicării acestui material, doar aceste ghiduri au fost încărcate pe platforma educatiacontinua.edu.ro.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Doi vârstnici din Ocna Mureș, agresați de nepotul lor. Tânărul în vârstă de 22 de ani s-a ales cu dosar penal

Publicat

pumn agresiune

Polițiștii din Ocna Mureș au emis un ordin de protecție provizoriu față de un tânăr care și-ar fi agresat bunicii. Ulterior, tânărul nu a respectat măsurile prevăzute în ordinul de protecție și a revenit la domiciliul acestora.

Potrivit IPJ Alba, la data de 26 septembrie 2021, în jurul orei 17:00, polițiștii din Ocna Mureș au fost sesizați de către o femeie, de 83 de ani, din Ocna Mureș, cu privire la faptul că, atât ea cât și soțul său au fost agresați de către nepotul lor.

Din primele cercetări efectuate de polițiști a rezultat că, în urma unor discuții în contradictoriu avute cu bunicii săi, tânărul, în vârstă de 22 de ani, i-ar fi agresat.

Față de acesta, a fost întocmit dosar penal, pentru violență în familie, iar polițiștii au emis un ordin de protecție provizoriu, pentru o perioadă de 5 zile, prin care i-au interzis să se apropie de bunicii săi.

După câteva ore, polițiștii au constatat faptul că, tânărul a revenit la domiciliul bunicilor, încălcând astfel ordinul de protecție provizoriu. Pe numele său a fost întocmit un nou dosar penal, pentru încălcarea măsurilor prevăzute în ordinul de protecție provizoriu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Femeie din Coșlariu, bătută cu pumnii de către concubin. Bărbatul s-a ales cu dosar penal și ordin de protecție

Publicat

pixabay free

Polițiștii Secției 1 Poliție Rurală Galda de Jos au emis un ordin de protecție provizoriu față de un bărbat care și-ar fi agresat concubina. Bărbatul s-a ales cu dosar penal, pentru violență în familie.

Potrivit IPJ Alba, la data de 26 septembrie 2021, polițiștii Secției 1 Poliție Rurală Galda de Jos au fost sesizați de către o femeie, de 41 de ani, din localitatea Coșlariu, cu privire la faptul că a fost agresată de către concubin.

Din primele cercetări a rezultat că, pe fondul consumului de alcool și al unor discuții contradictorii, bărbatul, în vârstă de 44 de ani, i-ar fi aplicat concubinei sale mai multe lovituri, cu pumnii, peste cap și torace.

În urma aplicării formularului de evaluare a riscului, față de bărbat, polițiștii au emis un ordin de protecție provizoriu, pentru o perioada de 5 zile.

Pe numele său, a fost întocmit și un dosar penal, pentru violență în familie.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Ziua europeană a limbilor, sărbătorită la Liceul cu Program Sportiv din Alba Iulia

Publicat

Sărbătorită în fiecare an pe 26 septembrie, Ziua Europeană a Limbilor a fost marcată și în cadrul Liceului cu Program Sportiv din Alba Iulia.

Elevii au avut ocazia să conștientizeze importanța învățării limbilor străine în contextul dezvoltării europene.

Au fost realizate afișe, videoclipuri și workshop-uri în cadrul cărora elevii și-au motivat preferința pentru o anumită limbă și și-au format competente de comunicare.

Activitățile au fost coordonate de prof. Alina Medrea.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Norul de gaze generate de erupția vulcanului La Palma atinge luni intensitatea MAXIMĂ deasupra României. Zonele afectate

Publicat

Norul cu resturi aruncate în aer de erupția vulcanului din La Palma atinge luni intensitatea maximă în România.

Imagini live cu deplasarea norului pe deasupra României, pot fi accesate AICI

Norul a intrat în țară prin zona de vest, a acoperit Banatul și Transilvania și partea de sud a țării. Cea mai ferită este zona Moldovei, datorită lanțului carpatic.

Norul de cenușă de origine vulcanică reprezintă un amestec de vapori de apă, gaze vulcanice și particule fine și solide de magmă pulverizată, solidificată și răcită.

”Din informațiile primite de Administrația Națională de Meteorologie a RA, transmise de către Serviciul Copernicus EU de Monitorizare a Atmosferei, se constată că, în ultimele zile, în sudul și vestul Europei, valorile concentrațiilor de dioxid de sulf pe întreaga coloană de aer (între sol și altitudinea de 10.000 de metri) se mențin în continuare la niveluri înalte” au scris pe Facebook, reprezentanții Ministerului Mediului.

Intensitate maximă deasupra județelor Bihor, Cluj și Alba

Intensitatea maximă este luni dimineață deasupra județelor din Transilvania, pe culoarul dintre Bihor și Alba, spre Vâlcea.

”O cantitate mare de SO2 este injectată spre Europa. De luni intră și în România, în zona de vest (vor fi- n.red.) concentrațiile cele mai mari. SO2 aduce poluare suplimentară, o potențială răcire a solului și compuși chimici secundari (acizi, sulfați, etc) care sunt aduși la sol prin precipitare, precipitații, influențează concentrația ozonului, etc” a scris pe contul său de Facebook Silviu Gurlui, profesor la Facultatea de Fizică a Universității ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

Norul a avansat însă mai rapid, atingând vestul țării duminică după-amiază, iar luni a atins intensitatea maximă.

Specialiștii spun că cel mai probabil norul va trece peste spațiul țării timp de două zile.

Vulcanul din La Palma a emis între 6.000 și 9.000 de tone de dioxid de sulf (SO₂) pe zi, conform calculelor preliminare ale Institutului de Vulcanologie din Canare (Involcan).

Gazele pot genera ploi acide

Gazele evacuate în atmosferă pot fi periculoase în combinație cu umiditatea din atmosferă, pentru că se pot transforma în ploi acide, potrivit ziarului El Pais, care a discutat cu mai mulți specialiști de la National Geographic Institute.

”Gazele pot declanșa dureri de cap, vărsături, sufocări și iritarea pielii și a ochilor, precum și deteriorarea culturilor și a structurilor metalice.

Aceste emisii, care pot ajunge la sute de kilometri, pot provoca și poluarea aerului și a apei” scriu jurnaliștii publicației.

Totuși, pentru zonele îndepărtate, impactul prognozat ”nu corespunde unei situații critice”, consideră specialiștii.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate